Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dickens
Hej.

Är ny på detta forum och letar efter en andra bil till familjen. Har inte ägt någon Volvo tidigare och vet inget om alla utrustningspaket som finns till dem.
Har fastnat för denna på blocket.
https://www.blocket.se/vi/90260514.htm

Vad ska jag se upp med och kommer det några dyra servicekostnader runt de miltalen som den gått??
Läst lite ang powershiftlådan i ett par trådar.

Tacksam för hjälp

Mvh Fredde
Användarvisningsbild
av fjohan82
Välkommen hit!
Tänk på att förarstolen är trasig.
Troligtvis kommer detta bli värre med tiden...
Användarvisningsbild
av Dickens
Tack.
Det hade jag inte ens sett ännu. Något annat ang modellen specifikt?? 150 hk funkar till det den ska användas till i början.
Funderar ändå på att senare optimera motorn via BSR för att få mer klipp vid långresor. Vilket utrustning bör finnas osv.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Allt med utrustning är ju satt i kontrast till vad man vill ha/kräver.
Den har inte avståndsradar (adaptiv farthållare), den har inte rattvärme, den verkar sakna navigator.
Alla "svarta knappar" i mittkonsolen kan ha en funktion och det saknas ju en hel del här.
Användarvisningsbild
av Dickens
De tre sakerna du tar upp är tre saker jag för det mesta klarar mig utan.
Navigation kör jag via waze (om jag överhuvudtaget använder nav) jobbar som yrkeschaufför.
Rattvärme har jag aldrig saknat. Adaptiv farthållare nja
Hittade en summum oxå T3:a är det ett bättre val utrustningsmässigt?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Jag skulle vilja påstå att den är standardutrustad för att vara en R-design. Tillägg på automatlådan, tonade rutor och keyless. Motorn är från FORD, och har visat sig vara riktigt bra och felfri. Bättre motor än Volvos egen 2.0 liter så kallade VEA. T3 växer inte på träd, ganska ovanlig och med R-design väldigt ovanlig.
Den har kamrem som bör bytas vid 18.000 mil, om jag minns rätt, lite osäker och rättning kommer om någon har annan info. Tycker att den ligger lite högt i begärt pris, men det har kanske med R-design att göra.

Jag hade en begagnad T3 Momentum under tre år och körde den 3500 - 4000 mil. Hade gått nästan 11000 mil vid försäljningen.
Inte ett enda fel på bilen under denna tid. Har fortfarande mailkontakt med han som köpte den. Fortfarande problemfri!
Användarvisningsbild
av Dickens
Vet inte vad som ingår i r-design eller någon annan av Volvos utrustningsnivåer heller för den delen.
Användarvisningsbild
av Dickens
Ny fråga i samma ärende.
T3 r-design eller summum vad ger mest för pengarna.
Förstnämnda bil är den som är nämnd tidigare i tråden.
av Lövet
Dickens skrev:Ny fråga i samma ärende.
T3 r-design eller summum vad ger mest för pengarna.
Förstnämnda bil är den som är nämnd tidigare i tråden.
Summum har mer utrustning. R-design är i princip en Momentum med lite kosmetiska detaljer. Om du inte bryr dig om utseendet på utsidan ska du välja Summum istället om de kostar samma.

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]