Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Inge Mekare
Jag och min sambo har skaffat en lite äldre V40 -98. Den har knallat drygt 18000 mil. Nu vart det så att blinkersarmen inte klickade tillbaka som den skulle. Sagt och gjort 450 spänn fattigare, tre små ettriga skruvar och bläddrande i Haynes, senare så var den nya armen på plats. Blinkersen funkar utmärkt. Dock funkar inte farthållaren, men jag ska kolla kontakterna vid pedalstället.

Då inträffar följande:

Innerbelysningen lägger av

Centrallåset slutar funka

Knappen som man låser alla dörrar med slutar funka

Radion slutar funka

Trippmätare nollställer sig

Någon som vet vad som hänt och hur man ska fixa det? Är mycket tacksam för svar..
av soderstrm
Hallå tänkte bara höra med blinkersarmen där, jag jag samma fel, den går inte tillbaka! Var du tvungen som du skrev att byta hela armen eller? gick inte att repa på något viss innuti där?

Sedan dom där felen du fick har jag ingen smart lösning på...säkringar har du säkert kolla? =)....annars koppla av batteriet nån timme kankse.
av Inge Mekare
soderstrm skrev:Hallå tänkte bara höra med blinkersarmen där, jag jag samma fel, den går inte tillbaka! Var du tvungen som du skrev att byta hela armen eller? gick inte att repa på något viss innuti där?

Sedan dom där felen du fick har jag ingen smart lösning på...säkringar har du säkert kolla? =)....annars koppla av batteriet nån timme kankse.
Jag bytte hela armen farthållare och rubbet. Har kollat alla säkringar UA. Har även provat att koppla loss pluspolen en timme.. känns lite hopplöst..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Säkring #5 ute i motorrummet har hand om exakt det du räknar upp. Kolla den en gång till, och kolla så det finns ström i hållaren om den är hel.
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]