Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av S60_2.4T
Hejsan! Såg reklamen på discovery om Atava och gick till deras hemsida för att se om jag kunde få billigare försäkring genom dom och till min förvåning så blev den 14.000 billigare!!!

SMALL

Bara trafikförsäkring, du kommer inte undan. Den här måste du ha enligt lag.

Skattekostnad ingår med 774 SEK

3 194 SEK / år
266 SEK / månad

MEDIUM

Ett duktigt kliv upp från small, nästan en large men inte riktigt. Mediumförsäkringen ger ett rejält skydd mot det mesta.

10 253 SEK / år
854 SEK / månad

LARGE

Utöver allt mediumförsäkringen erbjuder täcker denna även hyrbil samt ger dig självriskreducering.

10 624 SEK / år
885 SEK / månad

Hos Volvia betalade jag före flytten till mölndal 14.000 om året och efter flytten och trafikförsäkringshöjningen nu nästan 24.000 om året vilket jag tycker är skandalöst mycket för en vanlig jävla volvo!

Tänkte bara höra vad ni har för erfarenheter om Atava? Någon som har hört något? Tänkte ta och googla runt lite och se om man kan läsa något... Just nu låter det för bra för att vara sant =D
Användarvisningsbild
av Brainy
En bekant har det och fick mycket bra bemötande när han fick problem.

Tänk bara på att det kostar pengar om du vill ha kontakt med deras kundtjänst verbalt, annars gäller nätet.

Jag testade att söka på http://www.compricer.se/forsakring/bil/ igår och det verkar fungera bra.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Kollade upp dem jag med, och de skulle ha nästa 2000 per år till mot vad jag betalar för min V70N 2.4T idag...

/L
av S60_2.4T
Loner skrev:Kollade upp dem jag med, och de skulle ha nästa 2000 per år till mot vad jag betalar för min V70N 2.4T idag...

/L

Jag är under 24 och har inga andra försäkringar som jag kan teckna i samma bolag...
Användarvisningsbild
av Funk
För min del skiljde det ca. 50:- till deras fördel, ett samtal till kundtjänst så går det jämnt ut.. Känns inte så lockande. Tyckte mig kunna hitta en del nackdelar i det finstilta också..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Loner
S60_2.4T skrev: Jag är under 24 och har inga andra försäkringar som jag kan teckna i samma bolag...
Misstänkte det när jag såg premien.. kostar att ligga på topp 8)
Användarvisningsbild
av Tiger1972
S60_2.4T skrev:Hejsan! Såg reklamen på discovery om Atava och gick till deras hemsida för att se om jag kunde få billigare försäkring genom dom och till min förvåning så blev den 14.000 billigare!!!

Hos Volvia betalade jag före flytten till mölndal 14.000 om året och efter flytten och trafikförsäkringshöjningen nu nästan 24.000 om året vilket jag tycker är skandalöst mycket för en vanlig jävla volvo!

Tänkte bara höra vad ni har för erfarenheter om Atava? Någon som har hört något? Tänkte ta och googla runt lite och se om man kan läsa något... Just nu låter det för bra för att vara sant =D
Kollade upp Atava när jag jämförde onlinepriser på Compricer. Har idag BMW Originalförsäkring / If som snart förfaller. Slog på sambons samt min bil och kollade även upp moderns C30 och svärmors. Atava visade sig vara billigast i tre fall av fyra (Largepaketet).

Bakom Atava står TryggHansa, så det känns tryggt om det skulle hända något Sedan kan man sköta det mesta via deras sajt, även skadereglering. Om man behöver hjälp och vill prata med en skadereglerare är det också gratis. Vill man däremot ringa till deras kundservice kostar det 50 SEK. Å andra sidan, hur ofta ringer man till sitt försäkringsbolag? För egen del har jag bara varit i kontakt med mitt försäkringsbolag en gång, och det var när jag skulle beställa grönt kort. Premien för mig var hela 3 000 lägre/år på Atava, då kan jag ringa många gånger för 50 SEK :D

Annars är Tigerns tips, kör lugnt därute, framför allt nu när halkan snart kommer, så behöver ni inte oroa er så mycket för skador
:wink:
av Addekarlsson
För min del vart Atava betydligt dyrare än Folksam, även om jag räknar på Folksam utan nuvarande rabatt för samlade försäkringar.
Så Atava gick fetbort. :lol:

Mvh/ Adde
av TomZaj
Va dyra försäkringar ni har...... betalar ca 5000:- om året för min bil då har jag den helförsäkrad i Volvia som är absolut billigast av alla kända bolag.
Användarvisningsbild
av uno83
Det går ju inte jämföra premier mellan olika personer, eftersom det är helt individuellet beroende på ålder, ort, skadefria år, år med körkort o.s.v.

Vad som gjorts för min förra Volvo 🥳 Ung[…]

Okej, ska testa det

Larm går v70 -07

Hej,har en v70 2,5T -07 som larmet börjat g&a[…]

Substral Mniazek funkar bra på gräsmatt[…]