- fre 28 feb 2020, 16:42
Det känns som att min gamla V70 (B5244S2) blir tröttare och tröttare så här års. Händer inte mycket om man stampar på gasen och bränsleförbrukningen verkar öka gradvis trots att bilen rullar superlätt
Min pendlingsväg har blivit hastighetssänkt från 90 till 80 men vissa dar går bilkaravanen bara i 70.. Är det helt enkelt så att låg hastighet plus vintertemperatur gör att katalysatorn aldrig når upp till rätt temperatur och sätts igen med sot? Försöker "bränna ur" när tillfälle ges och vädret blir bättre, det verkar faktiskt som om bilen piggnar till.
Min pendlingsväg har blivit hastighetssänkt från 90 till 80 men vissa dar går bilkaravanen bara i 70.. Är det helt enkelt så att låg hastighet plus vintertemperatur gör att katalysatorn aldrig når upp till rätt temperatur och sätts igen med sot? Försöker "bränna ur" när tillfälle ges och vädret blir bättre, det verkar faktiskt som om bilen piggnar till.
Senast redigerad av 4 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65400 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat