- tis 18 sep 2007, 22:41
Vad gäller bensinförbrukning, säg att du kör 1000 mil per år och bensinen kostar 13 kr/lit. Om det i värsta fall skulle skilja 2dl per mil på turbo/icke turbo så rör det sig om 2600:-/år eller 216:-/månad, det är rätt billigt för draget... Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så drar inte min T5 mer än min gamla 2,4i!
Om du känner att du skulle ångra ett turbolöst köp så är det dyrt att byta igen, om du väljer T5 så är det väl i värsta fall att hålla igen lite om däcken blir slitna lite väl fort eller om det börjar låta illa om drivknutar eller vad det nu kan vara som tar mer stryk och är dyrt att byta. Men du vet att du har det där lilla extra...
Doby skrev:Jo, jag håller med. Draget kommer inte förrän vid 4000 varv på 2,4i, samt att det på min kändes som någon konstig svacka i draget vid ca 3500 varv för att sedan "spätta" på vid 4000 varv.waspman skrev:Min körning kommer mest att bestå av blandad körning. Ligger runt 1000mil/år, kanske ibland upp mot 1200mil, men mer brukar det inte bli. Händer att det blir någon långkörning någon gång också för att köra och hälsa på min bror, ca 224mil (tur o retur)Mitt val skulle ligga mellan 2.4 och T5, 2.4i känns helt onödig då draget inte kommer förrän över 4000 varv och då är du redan om och förbi för länge sen.....
Gillar draget i T5:an, fast kanske är 2.4i rätt för mig. Att det ska vara så svårt...
Vad gäller bensinförbrukning, säg att du kör 1000 mil per år och bensinen kostar 13 kr/lit. Om det i värsta fall skulle skilja 2dl per mil på turbo/icke turbo så rör det sig om 2600:-/år eller 216:-/månad, det är rätt billigt för draget... Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så drar inte min T5 mer än min gamla 2,4i!
Om du känner att du skulle ångra ett turbolöst köp så är det dyrt att byta igen, om du väljer T5 så är det väl i värsta fall att hålla igen lite om däcken blir slitna lite väl fort eller om det börjar låta illa om drivknutar eller vad det nu kan vara som tar mer stryk och är dyrt att byta. Men du vet att du har det där lilla extra...