- ons 08 jan 2020, 08:29
Otroligt besviken av hur bilen beter sig i läget "dynamisk"! Lådan ligger kvar på låga växlar och det blir typ 2700 rmp i 80 km/h!? Varför växlar den aldrig?
Provar jag med individuella inställningar i min förarprofil så är det samma sak. Nej! Så'n skit! Ska man behöva rulla över till dynamisk när man vill köra om för att få fullt pullver?! Som jag sagt tidigare så känns 250 hk som ett skämt, speciellt när man tittar på tiden...
Summeringen blir en stor besvikelse. Har någon tips på hur man kan få en vettig inställning så mottages den gärna.
a69 skrev: ↑tis 31 dec 2019, 09:11 Kul tråd!Citerar mig själv.
Som jag nämnde i en tidigare tråd tycker jag att vår S60 T5 R-Design är det slöaste med över 200hk jag kört. Så därför har jag funderat på detta med optimering. Det är främst för att få kvickare omkörningar. Sedan beter sig växellådan väldigt konstigt med att ligga kvar på 2an? upp till 30km/h när man kör i samhället vilket ger ett motorvarv på 1800!? Sedan växlar den väldigt "tungt" efter acc om man kliver av gasen. Men det som stör mest är att den känns klumpig i statsmiljö, svår att köra mjukt med så att säga, hur försiktig man än är på gasen. Det är kanske här jag isf kommer uppleva störst skillnad med Polestar...
Sedan kan jag tycka att bara för att jag kör i "standard" läget så borde väl jag få max när jag stampar fullt och vill förbi en lastbil...? Ska prova dom andra körlägena oxå vad det lider.![]()

Otroligt besviken av hur bilen beter sig i läget "dynamisk"! Lådan ligger kvar på låga växlar och det blir typ 2700 rmp i 80 km/h!? Varför växlar den aldrig?

Provar jag med individuella inställningar i min förarprofil så är det samma sak. Nej! Så'n skit! Ska man behöva rulla över till dynamisk när man vill köra om för att få fullt pullver?! Som jag sagt tidigare så känns 250 hk som ett skämt, speciellt när man tittar på tiden...
Summeringen blir en stor besvikelse. Har någon tips på hur man kan få en vettig inställning så mottages den gärna.