- fre 03 jan 2020, 22:22
Eller levereras bilar med bränslevärmare/bilar till "kallare länder" med kraftigare batteri?
KeJo skrev: ↑fre 03 jan 2020, 21:51 Jag förstår problemet med att köra korta sträckor och använda värmaren flitigt. Blev rekommenderad av min säljare att ladda batteriet i bilen (XC60 D4 -19) ca 4 ggr/år för att hålla batteriet i form. Jag använder Ctek-laddare sedan tio år tillbaka, men även när batteriet är fulladdat, kan jag endast köra parkeringsvärmaren 1-2 gånger (ca 10 min/gång), innan bilen varnar att batterinivån är för låg.Jag har inte direkt svar på din fråga, men man kan ju tänka sig att om det sitter samma batteri i en bil till Kalifornien, Spanien och Förenade Arabemiraten som i Sverige så blir det förmodligen något problem förr eller senare.
Är det helt enkelt batteriet som är dåligt? Kan det vara något som felaktigt indikerar att batterinivån är för låg?
Det blir ett besök hos återförsäljaren efter helgerna, men tänkte kolla om någon här har liknande erfarenheter.
Eller levereras bilar med bränslevärmare/bilar till "kallare länder" med kraftigare batteri?
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...