Verkmästarn skrev: ↑tor 02 jan 2020, 08:16
Firman vi brukar anlita rekommenderade 15% på dörrarna och 5% på bakrutan på S60, men jag har inte själv bestämt mig för om jag ska göra så eller köra på 15% på samtliga. Vill inte att bilen ser ut som "biltemastajl" så att säga.
Det är nog ingen dum ide med 15% dörrar och 5% bak. Då lär det inte se ut som "biltemastajl". Jag har varit hos Åf idag då jag började noja efter läst och skrivit här i denna tråden

. Jag har det mörkaste från fabrik 15% i min beställning. Är på en xc40 dock. Åf hade en med den toningen i hallen dock med solid svart jag ska ha metallic. Den var i mitt tycke perfekt inte för mörk eller ljus och liksom flöt med resten av bilen. Tyvärr ingen s60 inne med någon toning på som jag kunde ta kort på och lägga upp här. Men han sa att dom lägger på som fabrik (15%) på dom och han hade aldrig haft någon kund som velat ha något annat...Låter lite konstigt med tanke på denna tråden menar jag..

. Men å andra sidan visste jag inte heller om att man kunde anpassa % på toningen, det som är bra i detta forum man lär sig lite varje dag

. Lycka till med era beslut!