III skrev:Men när v70 tillverkades parallellt med v60 hade båda dessa tredelad baksätet och kassett. En större och dyrare bil, en mindre och billigare. Nu tillverkas v90 parallellt med v60, en större och dyrare bil, en mindre och billigare. Ingen av dem har tredelat baksätet, bara en har kassett. Steg bakåt helt klart. Dessutom när andra konkurrenter har både tredelat baksätet och kassetter. I min värld har man lagt en standard så borde det vara lägstanivån, då borde man inså fall infört något nytt i v90 som höjer den istället för att sänka nivån på de punkterna i nya v60.
Just det 3 delade baksätet saknar jag. Det var perfekt när man åkte 4 vuxna och skulle ha lite last.
Kassetten med insynskydd tycker jag mest är ivägen och det finns ingen bra plats i bilen att förvara det när man lastar, här borde volvo ha tänkt till och ordnat med en plats under bagage golvet kanske? Lastnätet funkar vid behov, får plats under golvet i bagaget när det inte används och är inte jätte svårt att montera upp.
Visst den där gamla klassiska i V70 där det var infällt i ryggen på baksätet är den bästa lösningen jag sett. Försvann dock 2015 tror jag?
I vissa avseenden har volvo gjort steg tillbaka, bland annat hur praktiskt bagaget är. Samtidigt har dem tagit stora steg framåt på andra punkter så jag vet inte om man får kompromissa lite?
Om det nu finns konkurrenter med kassett och 3 delat baksäte så är det ju fritt att välja dessa om man nu anser att det är så viktiga funktioner. Personligen så kan jag leva utan dem även om jag ibland kan sakna vissa saker

Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription,
V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer