- tor 26 dec 2019, 11:37
Korsningen har fortfarande trafikljus. Det smäller regelbundet och naturligtvis handlar det uteslutande om förare som inte stannar för rött ljus. Jag har tittat lite på medtrafikanterna där vid rödljuset. Alla stirrar på trafikljuset och när det slår om till grönt kör dom direkt med blicken rakt fram. Om dom först förvissat sig om att bilen som kommer från 90° verkligen har stannat.
Fullständigt korkat.
Kör aldrig mot rött ljus, men kör inte heller alltid mot grönt. Vrid på huvudet och konstatera att korsande trafik har stannat. Det tar 1 sekund. Har den andre inte stannat släpper man fram. Även fast man har grönt ljus.
fkullberg skrev: ↑tor 26 dec 2019, 10:49Låter som en sund inställning. Ett exempel till. I trollhättan har vi en kraftigt trafikerad korsning mellan E45 och en större lokalväg.Fjonsson skrev: ↑tor 26 dec 2019, 10:29Håller med dig, är bara så trött på folk i trafiken därav min negativa inställning. Läste någonstans för många år sedan att man skulle tänka att alla i trafiken är idioter och du är den enda som kan köra bilfkullberg skrev: ↑tor 26 dec 2019, 09:55Jag skiter fullständigt i om dom kör ihjäl sig så länge det inte beror på mig. Någon värld på vägarna har jag inte lust att rädda.
Är inte heller ivägen för folk, men tänker inte vara någon marvel karaktär och rädda hela världen på vägarna. Om du nu är så duktig och lugn som du framstår så hatten av för dig![]()
Jag gör det av 100% självbevarelsedrift.![]()
Korsningen har fortfarande trafikljus. Det smäller regelbundet och naturligtvis handlar det uteslutande om förare som inte stannar för rött ljus. Jag har tittat lite på medtrafikanterna där vid rödljuset. Alla stirrar på trafikljuset och när det slår om till grönt kör dom direkt med blicken rakt fram. Om dom först förvissat sig om att bilen som kommer från 90° verkligen har stannat.
Fullständigt korkat.
Kör aldrig mot rött ljus, men kör inte heller alltid mot grönt. Vrid på huvudet och konstatera att korsande trafik har stannat. Det tar 1 sekund. Har den andre inte stannat släpper man fram. Även fast man har grönt ljus.
Fredrik / S90 D3-18 Denim Blue Metallic