Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Magren
DaAddez skrev:Lägg mattan under basen?
HAHAA! Kvällsfikat kom nästan ut ur näsan :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
DaAddez skrev:Lägg mattan under basen?
Basen har 4st plast fästen som nyper om basens metallrör är fastskruvade i den filtbeklädda plattan & jag ville inte skruva först igenom mattan sedan plattan..... ja ja, förmodar att jag får skära till mattan eller någonting.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Då var en s60 grill monterad & jag måste nog tillstå att jag tycker att den gör sig grymt bra vad det gäller att förbättra utseendet av bilen till det bättre.
Efter att ha fäst grillen (s60 fästena passar ändå inte) så drog vi svart silikon i glipan som blir iom att s60 grillen inte passar rakt av på V70n & resultatet blev jävligt bra. För den som inte vet att detta inte är V70n´s orginal grill så ser det minsann ut som att grillen tillverkats just för denna bilmodell.

Skadar inte att skaffa en s60 grill på skroten eller annorstädes (jag betalade 800kr för min), det är ändå inga stora pengar vi talar om. De eftermarknads grillar som jag sett var inget alternativ för mig därför att jag inte tycker att de ser snygga ut utan volvo emblemet.....såvida man inte är händig som en del medlemmar här som fört över emblemet till "kopia" grillen....då ser det ju perfekt ut.

Bild
Användarvisningsbild
av bearv70
Du har rätt! Det ger en klar förbättring på utseendet.
Ser liksom råare ut, på ett snyggt sätt:)
Användarvisningsbild
av wide
V70BiFuel03 skrev:Då var en s60 grill monterad & jag måste nog tillstå att jag tycker att den gör sig grymt bra vad det gäller att förbättra utseendet av bilen till det bättre.
Efter att ha fäst grillen (s60 fästena passar ändå inte) så drog vi svart silikon i glipan som blir iom att s60 grillen inte passar rakt av på V70n & resultatet blev jävligt bra. För den som inte vet att detta inte är V70n´s orginal grill så ser det minsann ut som att grillen tillverkats just för denna bilmodell.

Skadar inte att skaffa en s60 grill på skroten eller annorstädes (jag betalade 800kr för min), det är ändå inga stora pengar vi talar om. De eftermarknads grillar som jag sett var inget alternativ för mig därför att jag inte tycker att de ser snygga ut utan volvo emblemet.....såvida man inte är händig som en del medlemmar här som fört över emblemet till "kopia" grillen....då ser det ju perfekt ut.

Bild
Snyggt!, hur fick du fast den?.... :)
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Wide !

Använde svarta plastband (buntband) för att hålla fast & fixera grillen medans silikonet trycktes in i glipan runtom. Tänkte ta bort dem efter att silikonet torkat men lät 2st sitta kvar iom att de inte syns i alla fall (såvida man inte trycker nosen mot grillen) & att de finns där som en backup ifall silikonet av någon anledning inte skulle vara starkt nog att hålla fast grillen (tänkte mest på högtrycks/biltvätt).
Användarvisningsbild
av bearv70
behöver nog inte oroa dig för silikonen.Den håller. :)
Kan nog tänka mig att göra likadant på min.
men att flytta över emblemet är inte svårt :) tror jag kör på kopia.
Och jag tycker du verkar rätt händig ändå :wink:
det är ju ganska mycket jobb med det du har gjort....
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
bearv70 skrev:behöver nog inte oroa dig för silikonen.Den håller. :)
Kan nog tänka mig att göra likadant på min.
men att flytta över emblemet är inte svårt :) tror jag kör på kopia.
Och jag tycker du verkar rätt händig ändå :wink:
det är ju ganska mycket jobb med det du har gjort....

Tack !

Då väntar vi bara på bilder från Bearv70´s projekt :wink:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Iom att vi kommer att få tillökning i form av en liten valp (som kommer att växa till sig ordentligt) i slutet av sommaren så har jag varit på jakt efter ett hundgaller/lastgaller & fick till slut tag på ett :)

Bild
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]