- lör 23 nov 2019, 12:26
#1349953
Går från diesel suv till V90 T8 nu i december. Så jag får återkomma framöver om jag har tänkt rätt eller fel.
Har två grannar som har laddhybrid och har liknande körmönster som mig. Dock en Passat GTE och en Outlander Phev. Men båda är nöjda och ligger på under 0,3 liter/milen under 2019. Men som sagt. Körmönstret är A och O.
Nystrom7 skrev: ↑fre 22 nov 2019, 20:47 Körmässigt menar jag inte att dom har misslyckats. Drivlinan är kanon. Utan just att få en snål bil. Man får lägga 100 extra och ändå åker man billigare med tex valfri diesel.Jag anser nog snarare att man i det fallet köpt fel biltyp. Om man åker enbart långa turer så är ju helt klart dieseln att föredra. Men kör man som i mitt och många andras fall till 80-90% under 5 mil i vardagen och har möjlighet till laddning hemma så funkar den kanon. Övriga 10-20% kör jag långa sträckor och då får man bita i det sura äpplet och tanka. Men totalt på året kommer det vara mer fördelaktigt för mig enligt mina beräkningar.
Går från diesel suv till V90 T8 nu i december. Så jag får återkomma framöver om jag har tänkt rätt eller fel.

Har två grannar som har laddhybrid och har liknande körmönster som mig. Dock en Passat GTE och en Outlander Phev. Men båda är nöjda och ligger på under 0,3 liter/milen under 2019. Men som sagt. Körmönstret är A och O.