Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htj
hur kan jag koppla ur den irriterande signalen för bältet.
Väldigt irriterande som passagerare om tex. föraren går ur bilen och stänger garageporten.
Kan man koppla ur denna irriterande signal ?
Väntar på svar, Torbjörn
Användarvisningsbild
av camaro69
Om det är till sånt besvär. Kan inte passageraren stänga garageporten? :wink:
Användarvisningsbild
av Lilja
Om det finns en enkel lösning hade jag gärna velat göra det med. Är rätt trött på den signalen bara man ska backa till på en parkeringsplats eller köra ner i garaget.
Användarvisningsbild
av Jon
Man kan hålla emot en kollision i ungefär 7 km/h, men det finns risk för att det går oturligt illa ändå. Så om ni håller över den farten och utlöser airbagen i ratten samtidigt som ert huvud far framåt så blir det som Mike Tysons pappa on acid rätt i plytet, kanske bryts då nacken.

Bältespåminnaren finns för att påminna det ni ständigt glömmer :)

Ni som bor i stan, nog fan kan det komma någon och köra in i er, eller ut från garageutfarten.

Ni som bor på landet, jag har sett älgar gå till anfall!!! :)

/j
av caradioa
Det finns en lösning på problemet. Skaffa ett bältesklipp från en krockad Volvo och plugga i den vid behov. Eller så tar man reda på var givaren sitter och kopplar in en strömbrytare till den
av Steff 99
Konstigt ..jag har inga problem med detta ..först sätter man på bältet..signalen tystnar...min bil går min bil att backa med säkerhetsbältet påsatt :shock: ..skulle det vara så att jag går ur bilen är det bara att vrida av tändningen så tystnar både motor och bältessignal :roll:
Användarvisningsbild
av Tag_H
Signalen går att programera bort,
Tror det är det bästa sättet, istället för att maipulera med kablar osv.
Förr var det ganska enkelt det var bara en kabel under stolen med ett kontaktstycke. Nu är det rätt mycket trådar under sätet ;)
Iaf på min XC70 med elstolar.

Jag fick mitt pling bortprogramerat vid ett servicetillfälle.

En liten passus till alla moralkärringar.
Vi snackar inte om att köra utan bälte, utan om och hurvida det går att få bort plinget ;)
av Marbas
Funderar över om man kanske har andra problem om man inte står ut med plinget under den halva eller hela minuten som det plingar när man kör in i garaget, eller stänger garageporten...

Detta är nog dagens i-lands problem...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Mitt "pling" drar endast igång när jag kör fortare än ca: 7km/h.
dvs krypfart och backen = tyst :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:Om det är till sånt besvär. Kan inte passageraren stänga garageporten? :wink:
Exakt !! så jävla brått behöver man inte ha att sätta sig i bilen :evil: låt passageraren stå kvar i 20 sec och stänga porten :wink: eller parkera på uppfarten. :lol:
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]