- tor 31 okt 2019, 23:40
Jag tänkte spraya rostskydd inuti bakaxeln, det gick utmärkt på röraxlarna som går omlott tvärs bilen likaså mellan plåtarna som bussningarna sitter emellan. Men jag hittar inget hål in i bakre/yttre delarna av axeln, alltså rören som går ut till hjulnaven. Borde det inte finnas dräneringshål åtminstone? Är det jag som är blind eller letar jag på fel ställe?
Det finns ju ett hål ganska nära kulledsbussningen längst fram, men det verkar vara blockerat av gummibussningen som kulledens fäste är instoppat i.. man får inte in en slang där i alla fall.
Ska man parkera bilen i en rejäl uppförsbacke och tvinga in rostskyddsmedel runt kulledsbussningen och hoppas på att det rinner bakåt?

Det finns ju ett hål ganska nära kulledsbussningen längst fram, men det verkar vara blockerat av gummibussningen som kulledens fäste är instoppat i.. man får inte in en slang där i alla fall.
Ska man parkera bilen i en rejäl uppförsbacke och tvinga in rostskyddsmedel runt kulledsbussningen och hoppas på att det rinner bakåt?
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65500 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen