Det kan ju rent teoretiskt vara den inre knuten som är dålig också, men de brukar väl hålla dubbelt så länge som den yttre

Och på högersidan finns ju stödlagret också..
Vet inte om man ska rekommendera detta: det funkar på V70 classic men är inte helt riskfritt. Kanske inte går på de senare årgångarna..? Iallafall, det har hänt att jag lyft upp ett framhjul, startat motorn och låtit hjulet spinna med högsta växeln i för att se om fälgen är dåligt centrerad osv. Är det obalans så känns det i ratten vid vissa varvtal, jag lovar. Differentialen får jobba som aldrig förr, tror inte den går sönder av en stunds körning men jag lovar inget. Hjulet spinner med dubbla varvtalet mot normalt så stanna på måttliga motorvarv..
ABS kommer att sätta felkod eftersom den får pulser bara från en sida. Lampan brukar slockna sen när man kört några gånger.
MEN viktigast av allt, TRACS måste stängas av! Annars bromsas det spinnande hjulet och bilen hoppar av domkraften! Lyfter man båda framhjulen samtidigt minskar nog riskerna..?
Slutkläm "Don't try this at home", och gör du det så är det på egen risk!

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66600 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd

Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist