Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wooxer
Cimmen skrev:hur går det??? Jag vill göra samma sak så är lite intresserad!
Har tyvärr inte hittat något avgassystem till bra pengar än!
Inte så sugen på att ge 5000:- på skroten när det bara är sista burken som jag är intresserad av.
Men håller ögon och öron öppna efter delar!
Självklart kommer bilder då det är klart :)
Användarvisningsbild
av Funk
Om jag inte minns fel så måste du ha hela systemet, det är två rör mellan första och sista burken på R:ens avgas. Men bara ett på originalet.
För övrigt så går det väl inte att dela på originalsystemet heller, har för mig att det är i en del hela vägen både på S60 och V70.

/Thomas
av wooxer
Funk skrev:Om jag inte minns fel så måste du ha hela systemet, det är två rör mellan första och sista burken på R:ens avgas. Men bara ett på originalet.
För övrigt så går det väl inte att dela på originalsystemet heller, har för mig att det är i en del hela vägen både på S60 och V70.

/Thomas
Tanken var att jag skulle försöka göra en egen lösning för att knåpa dit sista burken bara men om detta inte går så får det bli till att köpa hela systemet från katten och bakåt!
av Pachipachihand
Precis som ovan sagt så är det 2 rör som löper från första till sista. Jag hade inga problem med min v70 att få på R:ens avgas,men du behöver ju den nedre delen av bakstötfångaren för att få det snyggt känns trist att klippa och klistra i sin bil.

Blir rätt fräsigt jämfört med original:

Bild

Bild

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]