Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mange08
Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig... jag har en s40 T4 fas2. har fungerat jättebra, men nu när jag gasar på fort så är det som att den bara bubblar... sakta kan jag ju komma upp i fart... går ganska bra när den e kall oxå.. har bytt bränslefilter men det hjälpte inte.... har hört om någon slang... någon som vet som har lust att hjälpa till? :???:

La till info i topic, så det framgår lite bättre vad som är problemet.

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
av mattiasg
Låter lite som en galen bränslepump...

Vet att många S/V40 har fått problem med den vid ca 12000 mil...
Användarvisningsbild
av Dimper
Hadde vært fint om du kunne oppdatert denne tråden dersom det viser seg at det er bensinpumpen som er årsaken.
Jeg har akkurat samme symptom på min '04 2,0T, på full gass "bubblar" den fra ca 2500rpm og oppover, men dersom jeg akselerer forsiktig så går den helt fint.

Jeg har en svak og ganske høyfrekvent pipelyd fra bensinpumpen, så det er mulig at det er den som er årsaken med meg også.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja kolla upp först bränslefiltret och byt det för det är aldrig fel men pumpen är också ett fel men du kan ju testa om den ger det den ska genom att mäta hur mycket det pumpar :shock: ja det är mitt tips just nu :shock:
av Mange08
tack för alla svar.... jag ska berätta hur det löser sig... :D
Användarvisningsbild
av Dimper
I mitt tilfelle var det LMM som var årsaken.
Bromsbekymmer

Det är inte helt ovanligt att skivorna ser he[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]