Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wagne
#1337097
Ah men det är väl en impulsgivare som ska göra så att gnista och spridarna ska synkas med motorn och dem funkar ju även efter den dog och den startar ju inte då heller, så borde väl inte vara det

Allt är som sagt uppskattat
Användarvisningsbild
av Frrla
#1337303
lyft på baksätet och tvinga pumpen att gå med externt batteri eller exempelvis längre kablar i modell grövre. någonstans glappar det låter det ju som. tändningslåset, säkringsdosan?
tvingar du pumpen att gå så vet ju ju exempelvis att det inte är något i den kretsen som orsakar att pumpen stannar om den fortfarande skulle bete sig illa.

då måste du kolla om det är gnistan iaf som bryts, grannens 88b hade glapp i kablaget till svänghjulsgivaren, å då bröts ju både pump och gnista samtidigt.

har du kollat efter ärg i sockeln där säkringen sitter mot skärmen bakom batteriet?

nu har du fått några snabba råd att kolla vidare på.
Abs ring bak V50 AWD

Hej. Har fått samma problem på v&arin[…]

Det löste sig, hittade ett fel. Det vita plas[…]

Det finns folk (inklusive proffsmekaniker) som anv[…]

Jag beställde en felkodläsare på A[…]