Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tilldavid
Precis så är det, vill minnas att när jag tittade på listan i Juli så var det leverans Januari för V90 T8 så du kan nog vara lugn Xanthopteryx
av JorpCorp
Absolut. Jag kan förstå att man behöver tid för att justera linan med mera. Men då det verkar var högt tryck bland köparna inte bara i Sverige så känns det som om det är väldigt lång tid som fabriken är stängd.
Är dock inte så insatt i hur processen med att tillverka bilar går till så jag kanske är naiv och tro att det "bara" är att öka takten.

Får hoppas att det blir december-januari som sas när jag beställde bilen. Dock väldigt tyst under dom 2 månaderna som har gått sedan beställningen.
av fkullberg
Jag jobbar på Volvo i Olofström, och där går det på högvarv. Förmiddag, eftermiddag, natt och helgskift och övertider på detta. Alla gör sitt yttersta och vi höll fabriken stängd i 3 veckor. Detta görs bara för att vi ska hinna att underhålla, uppdatera och renovera pressar osv. :-D
av JorpCorp
fkullberg skrev: mån 02 sep 2019, 20:11 Jag jobbar på Volvo i Olofström, och där går det på högvarv. Förmiddag, eftermiddag, natt och helgskift och övertider på detta. Alla gör sitt yttersta och vi höll fabriken stängd i 3 veckor. Detta görs bara för att vi ska hinna att underhålla, uppdatera och renovera pressar osv. :-D
Alltid bäst att få svar direkt från källan 😉

Tack så mycket och det ger svar på tal. Alltid kul att få mer insikt i sånt man uppenbarligen inte har koll på.

Kriga på 👍
av SKJ313
Kanskje dumt spørsmål, men gjelder den oversikten biler som skal til Norge også? Eller har NO/SE hver sine produksjons- og leveransekvoter? Bestilte en V90 T8 denne uken, ÅF har antydet produksjon U48, men ubekreftet fra VCN så langt.
av pellemando
fkullberg skrev: mån 02 sep 2019, 20:11 Jag jobbar på Volvo i Olofström, och där går det på högvarv. Förmiddag, eftermiddag, natt och helgskift och övertider på detta. Alla gör sitt yttersta och vi höll fabriken stängd i 3 veckor. Detta görs bara för att vi ska hinna att underhålla, uppdatera och renovera pressar osv. :-D
En fråga, varför är det längre leveranstider på laddhybriderna?
av fkullberg
pellemando skrev: tis 03 sep 2019, 20:04
En fråga, varför är det längre leveranstider på laddhybriderna?
För att Volvo missbedömde efterfrågan på dessa motorer, trodde inte att efterfrågan skulle bli som den blev och har inte hunnit ikapp detta än. Samuelsson gick ut och dementerade detta, kommer dock inte ihåg vart. Och sedan i våras har takten på hybriderna skruvats upp. Och sen har även Volvos mildhybrider B4 och B5 tagit upp kapacitet.

Sen mitt i detta kommer det även mildhybrider till Bensin att rullas ut. Hoppas det hjälper lite, men detta är bara en övergångsfas som händer :-)

Men som jag har förstått så är det rätt många biltillverkare som har rätt långa leveranser på hybrider.
av fkullberg
SKJ313 skrev: tis 03 sep 2019, 19:58 Kanskje dumt spørsmål, men gjelder den oversikten biler som skal til Norge også? Eller har NO/SE hver sine produksjons- og leveransekvoter? Bestilte en V90 T8 denne uken, ÅF har antydet produksjon U48, men ubekreftet fra VCN så langt.
Det ska inte spela någon roll då den byggs i Sverige, kan bli längre på tex S90 då den byggs i kina.
Din bil orderläggs och planeras in på bandet i Torslanda i turordning. Och av egen erfarenhet så brukar bilen byggas snabbare än utlovat. :-)
av Bruce71
Produktionsuppehållet verkar ha gjort susen för Volvo. Väntar på en V90 T8 och förväntade mig leverans i feb., beställd i mitten av aug. Fick idag besked om att den är klar redan v49!

Även V60 T6 har fått drastiskt förbättrade tider.

Jobbigt att min nya bil ska stå hos ÅF i mer än två månader innan jag kan hämta ut den. 😂
av SKJ313
fkullberg skrev: tis 03 sep 2019, 22:11
SKJ313 skrev: tis 03 sep 2019, 19:58 Kanskje dumt spørsmål, men gjelder den oversikten biler som skal til Norge også? Eller har NO/SE hver sine produksjons- og leveransekvoter? Bestilte en V90 T8 denne uken, ÅF har antydet produksjon U48, men ubekreftet fra VCN så langt.
Det ska inte spela någon roll då den byggs i Sverige, kan bli längre på tex S90 då den byggs i kina.
Din bil orderläggs och planeras in på bandet i Torslanda i turordning. Och av egen erfarenhet så brukar bilen byggas snabbare än utlovat. :-)
Takk, da får jeg vente i spenning! Hadde vært toppen å få den til jul, iaf... ;-) *fingers crossed*
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 100

Fått de symptomen flera gånger är[…]

Huven indikerar öppen

Tack för tips!

Och denna har man sänkt med 10k för att […]

Ulyd motor Xc90 d5 2007