- fre 30 aug 2019, 14:23
Sätter de in den "per automatik" när den är inne på service eller måste man be dem om att göra det?
Moderator: Moderatorer
kantarell skrev: ↑lör 31 aug 2019, 20:46 Idag har jag kört ca 20 mil på kruttorra asfaltvägar med de nya hängrännorna monterade och kan tyvärr konstatera att någon märkbar förbättring inte uppstått. Lika mycket finfin sand i "groparna" som tidigare. Känns alltså som en stor flopp trots att Volvo säger sig ha jobbat med frågan under åtminstone 2 års tid. Blir väl till att fortsätta med dammsugningen varannan dag även framöver.Åk tillbaka till ÅF och säg att detta inte har skapar någon märkbar förbättring.
kantarell skrev: ↑lör 31 aug 2019, 20:46 Idag har jag kört ca 20 mil på kruttorra asfaltvägar med de nya hängrännorna monterade och kan tyvärr konstatera att någon märkbar förbättring inte uppstått. Lika mycket finfin sand i "groparna" som tidigare. Känns alltså som en stor flopp trots att Volvo säger sig ha jobbat med frågan under åtminstone 2 års tid. Blir väl till att fortsätta med dammsugningen varannan dag även framöver.Mycket pinsamt Volvo
fragge skrev:Det verkar variera från bil till bil, jag har en MY19 XC60 T8 och har inte något skräp inne i bilen. Dock så är det drygt att göra rent insidan på dörrkanten då det fastnar gott om gegga där, framtida rostfälla deluxe.Jupp. Skönt att jag slipper bry mig om det.
Hastighetsspärren har inget med hastighets[…]