Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Torslanda
epostaren skrev: fre 30 aug 2019, 18:35 Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...
Hmm, det är ju en poäng. Men vad försäkrar man bilen på? VIN-numret? Är inte så haj på det här...
av UnleashFusion
Torslanda skrev: fre 30 aug 2019, 19:32
epostaren skrev: fre 30 aug 2019, 18:35 Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...
Hmm, det är ju en poäng. Men vad försäkrar man bilen på? VIN-numret? Är inte så haj på det här...
Man anger enbart Reg.numret på bilen samt hur mycket du "kommer" köra /år och utifrån där får du en premie(vad du betalar för försäkringen. antingen månadsvis, 6mån eller årsvis. Vanligast brukar man välja halvförsäkring på en nybil i upp till 3år och sen väljer du helförsäkring.
Användarvisningsbild
av epostaren
Min bil blev förregistrerad och tilldelad regnummer 2018-11-01 och bilen hämtade jag ut 2018-11-15. Så bilnr kan du nog få veta innan du hämtar bilen.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Torslanda skrev: fre 30 aug 2019, 18:33
LazerHawke skrev: fre 30 aug 2019, 12:21
aikputte skrev:Idag ringde min säljare, bilen har kommit.
Bilfirman har haft problem med skadegörelse på nya bilar som stått ute på gården men min bil blir lite VIP-ad för den är så udda och kommer stå inomhus och låst hela helgen :)

Så leverans blir nog i slutet på nästa vecka när dom har gjort dom sista småsakerna som ska dit.

Min Volvo visade leverans vecka 39 från början, när den väl byggts blev det 38 och nu lutar det åt 36.
Regnr och ny vecka etc syns inte i Min Volvo än så det släpar efter men regnr har jag fått.
regnr kommer när bilen är levererad
Behöver du inte regnumret för att kunna försäkra bilen? Isf vore det ju fint om man fick det innan.
Det fixar säljaren han hjälper dig även med Volvo on call
Användarvisningsbild
av Nypis
Min säljare ringde i går. Jag kan hämta ut bilen nästa fredag. Jag fick reg numret också.
Beställningen gjordes 4/6 så det blev tre månaders leveranstid. Men det är en slotbil som Bilia redan hade bokat upp.
av stevvee
epostaren skrev:Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...
Går alldeles utmärkt att försäkra bilen innan du äger. Sen att du bara behöver betala från den dagen försäkringen träder i kraft vid ägarbytet är en annan femma.
av Torslanda
stevvee skrev: lör 31 aug 2019, 07:52
epostaren skrev:Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...
Går alldeles utmärkt att försäkra bilen innan du äger. Sen att du bara behöver betala från den dagen försäkringen träder i kraft vid ägarbytet är en annan femma.
Just så. Då ska jag bara få dem att haspla ur sig numret då eftersom den ska hämtas nästa vecka.
Användarvisningsbild
av leiwi
Hjälp mej som inte förstår , varför skall man försäkra något man inte äger, numera tar det ju bara någon minut på nätet att försäkra en bil även om man inte vill ha Volvia försäkring som säljaren fixar när du hämtar bilen :-/
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 314
Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design