epostaren skrev: ↑fre 30 aug 2019, 18:35 Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...Hmm, det är ju en poäng. Men vad försäkrar man bilen på? VIN-numret? Är inte så haj på det här...
Moderator: Moderatorer
Torslanda skrev: ↑fre 30 aug 2019, 19:32Man anger enbart Reg.numret på bilen samt hur mycket du "kommer" köra /år och utifrån där får du en premie(vad du betalar för försäkringen. antingen månadsvis, 6mån eller årsvis. Vanligast brukar man välja halvförsäkring på en nybil i upp till 3år och sen väljer du helförsäkring.epostaren skrev: ↑fre 30 aug 2019, 18:35 Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...Hmm, det är ju en poäng. Men vad försäkrar man bilen på? VIN-numret? Är inte så haj på det här...
Torslanda skrev: ↑fre 30 aug 2019, 18:33Det fixar säljaren han hjälper dig även med Volvo on callLazerHawke skrev: ↑fre 30 aug 2019, 12:21Behöver du inte regnumret för att kunna försäkra bilen? Isf vore det ju fint om man fick det innan.aikputte skrev:Idag ringde min säljare, bilen har kommit.regnr kommer när bilen är levererad
Bilfirman har haft problem med skadegörelse på nya bilar som stått ute på gården men min bil blir lite VIP-ad för den är så udda och kommer stå inomhus och låst hela helgen :)
Så leverans blir nog i slutet på nästa vecka när dom har gjort dom sista småsakerna som ska dit.
Min Volvo visade leverans vecka 39 från början, när den väl byggts blev det 38 och nu lutar det åt 36.
Regnr och ny vecka etc syns inte i Min Volvo än så det släpar efter men regnr har jag fått.
epostaren skrev:Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...Går alldeles utmärkt att försäkra bilen innan du äger. Sen att du bara behöver betala från den dagen försäkringen träder i kraft vid ägarbytet är en annan femma.
stevvee skrev: ↑lör 31 aug 2019, 07:52Just så. Då ska jag bara få dem att haspla ur sig numret då eftersom den ska hämtas nästa vecka.epostaren skrev:Man kan inte försäkra en bil innan man äger den...Går alldeles utmärkt att försäkra bilen innan du äger. Sen att du bara behöver betala från den dagen försäkringen träder i kraft vid ägarbytet är en annan femma.