NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av _anden_
Hej,
Köpte en V50 -04 2.4i för en dryg månad sen.
Är mycket nöjd men grubblar lite över rost fläckar på bakluckan. Små men ack så retande bubblor på bakluckan.
Täcker garantier detta? Någon som vet??

mvh Andreas
av dali
Om rosten kommer "underifrån" så bör garantin täcka. Beror den på stenskott eller omlackering så är det mindre sannolikt. Svensksåld eller import kan också påverka. Fullstämplad servicebok också.

Låt närmaste Volvoverkstad kolla på den.
av Shaapa
Enligt Bilia Eskilstunas karosseriverkstad som tittat på min baklucka är det endast en gubbe på Volvo som hanterar alla good will ärenden i Sverige så man ska tydligen ställa in sig på att ärendehanteringen tar lång tid.

Den information jag fått ang mitt fenomen med att lacken släpper från galvet (ej rost) och ger bubblor är det troligen fråga om ett good will ärende då garantin på bilen gått ut. (sök på "lacksläpp baklucka" här på forumet för med info)

Som sagt är det genomrost inifrån (vilket borde vara osannolikt) täcker rostskyddsgarantin som om jag inte minns fel är 8år.

Har du några bilder på eländet som du kan uploada?
av _anden_
Absolut. Jag ska ta lite bilder imorgon!
av jonzeboy
Shaapa skrev:Enligt Bilia Eskilstunas karosseriverkstad som tittat på min baklucka är det endast en gubbe på Volvo som hanterar alla good will ärenden i Sverige så man ska tydligen ställa in sig på att ärendehanteringen tar lång tid.

Den information jag fått ang mitt fenomen med att lacken släpper från galvet (ej rost) och ger bubblor är det troligen fråga om ett good will ärende då garantin på bilen gått ut. (sök på "lacksläpp baklucka" här på forumet för med info)

Som sagt är det genomrost inifrån (vilket borde vara osannolikt) täcker rostskyddsgarantin som om jag inte minns fel är 8år.

Har du några bilder på eländet som du kan uploada?
Jag har för mig att det är 12 år på v50.
Jag har fått lacksläpp/korision i ena bakskärmen tyvärr... Så jag får väl in på volvo och visa upp
det men jag är orolig för att de inte gör något...
av MAistro
Har oxå fått lackskada/bubblor på bagageluckan på min s40 04-. Är nog 5:e eller 6:e ägaren. Kan man kräva att volvo fixar detta med rostskydds garantin eller?

Känns rätt vanligt på dessa... S&a[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]