Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
stevvee skrev: ons 07 aug 2019, 15:08
barcusmrandt skrev:Det går! På nåt sätt :) Jag lyckades på nåt sätt få det till att fungera så som TS beskriver. I låg hastighet gick frontkameran eller 360 igång (beroende på vad jag hade valt sist). Osäker på hur jag gjorde för att aktivera detta, men kan se om jag kan få det att funka igen. Disclaimer: Det kan ju eventuellt ha varit en bug... men tvivlar då det funkade även efter omstart av bilen senare på dagen.
Frontkameran fungerar så att den går igång under 15/20 km/h om du väljer frontkameran vid ex parkering eller så.
Det har jag försökt få till, men inte lyckats...
Var och hur ställer man in det? 😀

Har för mig att 360 fungerade så på tidiga modeller, men att Volvo tog bort den funktionen av någon anledning. Någon spekulerade vilt över om det hade med tillstånd för kameraövervakning eller något..

Eller så har jag drömt att det funkade så innan... 😂

Men är nyfiken på hur man får igång frontkameran automatiskt vid parkering..
Ja, testade lite igår, och verkar som du har rätt. Det är bara frontkameran som går på i låg hastighet, och bara tills du stänger av bilen - sen måste det väljas igen. Hade varit bra ja med nåt mer permanent val för detta.
av GoranP
Detta är en funktion som jag också saknar. När man åker med bekantas bilar i USA, (Mercedes och Toyota), där aktiveras kamerorna automatiskt. Min känsla är att dom aktiveras mha låg hastighet och i viss mån av signal från någon sensor, alltså nån form av avståndsaktivering.

Är mycket spänd på om någon hittar en inställning som kan aktivera dem automatiskt..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
barcusmrandt skrev: tor 08 aug 2019, 09:15 Ja, testade lite igår, och verkar som du har rätt. Det är bara frontkameran som går på i låg hastighet, och bara tills du stänger av bilen - sen måste det väljas igen. Hade varit bra ja med nåt mer permanent val för detta.
Hur gjorde du för att frontkameran skulle starta vid låga hastigheter?

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]