Om du vrider runt motorn tills strecket på remskivan är på 0 så är både kolv 1 och 4 i topp. Sedan får du vrida kamaxeln tills märket är uppåt mot märket i kåpan bakom och vrida hjulet till mellanaxeln så rotorn pekar frammåt mot ett märke i kanten på fördelaren. Då ska motorn vara 0°. Men, ibland (har varit utför det själv) kan gummit i svängningsdämparen separera så märket på remskivan inte stämmer alls. Då får du gå efter denna "mall"
https://www.google.com/search?q=kamrem+ ... -3_iKWqWxM
Tänk dig en linjal mellan märket på kamaxelhjulet och märket på vevaxel hjulet, det ska stämma. Sträckaren lossar du och trycker ihop den tills du ser ett hål i pinnen, där sticker du i en spik .Sedan måste du (som bilden visar) lägga nya remmen "runt" vevaxel hjulet några kuggar så ser du att det stämmer och sedan monterar du efter märkningarna på remmen.