NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
bdfisk skrev:Okej, har du fått det bekräftat att det inte finns någon pump i tanken?

I Haynes står det:
"Bränsle matas från tanken i bilens bakre del via en eldriven lyftpump och ett bränslefilter till bränsleinsprutningspumpen."

Tittar man på bildelsbasen har tankgivaren till V50 2.0D fyra stift i kontakten och det brukar ju vanligtvis vara två till tankgivaten och två till pumpen.

Jag vet som sagt inte så rätta mig gärna.

Mvh
En pump som lyfter suger likt en dammsugare och det är pumpen vid motorn som sköter all bränsletillförsel i 2.0D , alltså ingen pump vid tanken.
av hockeytok
Hej
Så hade även jag på min 2.0 , provade att vända den uppåner efter ett tips här. Nja vet inte , svårt att säga. Så jag fettade in alla gummi packningar med lite silikonfett
även de små på luftnings-skruvarna. Jag bytta naturligtvis även bränslefiltret samtidigt. Efter det kunde inte jag se några luft bubblor, hade även hunnit beställa ett nytt filterhus på webben , som blev över. 😀
Med vänlig hälsning, ht

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]