Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Goddag.

Bilen var inne på omlackering insida alla 4 dörrarna.
Efter detta är alla rutorna mjölkiga/dimmiga.
Trodde först det var damm eller annat så har inte gjort något åt det men idag skulle insidan bilen städas.
Till min förvåning så går det inte bort. Provat glasrengöring och mild såpalösning men det går inte alls hur mycket jag än gnuggar.
Man kan tydligt se att det har använts en sugklocka med...

Har ni tips på några bra medel som man vågar använda på tonade rutor?
Har slängt iväg ett mail till ansvarig avdelning som arbetade med bilen och väntar på svar men hade vart skönt att ev slippa lämna in bilen å vara utan igen.

Bifogar en bild. Det syns bara i rätt/fel ljusförhållanden dessutom...
IMG_20190623_110816.jpeg
IMG_20190623_110816.jpeg (30.91 KiB) Visad 1686 gånger
Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Det verkar ju vara lackdimma på rutorna, då borde det finnas även på lister och lack eller inredningen också om det är på insidan. Otroligt klantigt av lackfirman som självklart ska ta bort det. Åk in och visa upp och se om det är dimma på mer ytor.

Har du originaltonade rutor så är toningen i lamineringen så du kan ta bort det med lösningsmedel typ thinner eller liknande men jag tycker du inte ska göra något alls utan firman ska lösa detta och givetvis ordna med lånebil åt dig eftersom det är reklamation.
Färgdimma , inget ovanligt, de som lackerade kan få bort det, hade samma då jag hellackerade en 850, mins dok inte vad man tog bort det med. Kontacka de som lakerat den så åtgärdar de det.
T-röd, Thinner, bromsrent osv brukar funka,men låt firman göra det, det där händer lite då och då, men i ditt fall har de glömt att göra rent innan de lämnade ut bilen.
Derank skrev:Färgdimma , inget ovanligt, de som lackerade kan få bort det, hade samma då jag hellackerade en 850, mins dok inte vad man tog bort det med. Kontacka de som lakerat den så åtgärdar de det.
Färgdimma ska inte existera på övriga ytor då har man maskat dåligt. Inte normalt att man ska sanera klädsel, inredning, instrumentpanel, gummilister och övrig lack på bilen med lösningsmedel pga dålig maskning då har man inte gjort ett bra jobb.
Har aldrig påstått det. Du skrev att det händer lite då och då och är inget ovanligt. Det är inte normalt i denna omfattningen. Sitter färgdimman som den gör i TS fall så är nog lister och inredning drabbad också, där får du inte bort dammet.

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg