Moderator: Moderatorer
Johnny123 skrev:Då färddatorn visar ca 150-160 km till tom tank så är det absolut dags för mej att söka efter en dieselpump om jag vill att den skall starta, vid ca 70-120 km till tom tank stannar bilen oberoende vad jag gör...Vafan, nu blir ju jag nervös.
Djinn skrev:Jag tycker oxo att det är ganska dåligt, med full tank har jag ca 1250-1300 km till tom tank (enligt färdatorn). Men jag kan inte KÖRA 1250 km därför att jag blir stående på vägen efter ca 1100-1150 km... :shock:Johnny123 skrev:Då färddatorn visar ca 150-160 km till tom tank så är det absolut dags för mej att söka efter en dieselpump om jag vill att den skall starta, vid ca 70-120 km till tom tank stannar bilen oberoende vad jag gör...Vafan, nu blir ju jag nervös.
Har kört 73 mil och färddatorn säger 32 mil till tom tank. Menar du att jag måste tanka redan efter ca 90 körda mil? :-O)
Usch vad dåligt.
Johnny123 skrev:Djinn skrev:Jag tycker oxo att det är ganska dåligt, med full tank har jag ca 1250-1300 km till tom tank (enligt färdatorn). Men jag kan inte KÖRA 1250 km därför att jag blir stående på vägen efter ca 1100-1150 km... :shock:Johnny123 skrev:Då färddatorn visar ca 150-160 km till tom tank så är det absolut dags för mej att söka efter en dieselpump om jag vill att den skall starta, vid ca 70-120 km till tom tank stannar bilen oberoende vad jag gör...Vafan, nu blir ju jag nervös.
Har kört 73 mil och färddatorn säger 32 mil till tom tank. Menar du att jag måste tanka redan efter ca 90 körda mil? :-O)
Usch vad dåligt.
Efter att ha blivit stående på vägen 2 gånger nu så tankar jag alltid senast vid 200 km till tom tank.
Momentum skrev:Om man fisåker 10 mil först i 70 innan man tankar och sen eldar på i 150 efter att man tankat så förstår alla att det inte blir riktigt samma actionsradie som färddatorn beräknadeDelvis sant, man kan ju inte lita på antalet km kvar vid full tank, datorn använder ju medelförbrukningen dom sista 3 milen för att beräkna hur långt man kommer på det som är kvar i tanken.
Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]
Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]