Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Svårt att jämföra mellan olika användare...

Men jag förbrukar 1 gb/månad i snitt på kortet i bilen. Kör 1500 mil om året, om nu det kan vara någon hjälp till beräkningarna.. 😁

Använder surf en uteslutande till Spotify och TuneIn. Båda på Extrem i ljudkvalitet och det startar när bilen startar..

Delar inte surfen från bilen till annat.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Ilduce77 skrev: sön 02 jun 2019, 16:00 Svårt att jämföra mellan olika användare...

Men jag förbrukar 1 gb/månad i snitt på kortet i bilen. Kör 1500 mil om året, om nu det kan vara någon hjälp till beräkningarna.. 😁

Använder surf en uteslutande till Spotify och TuneIn. Båda på Extrem i ljudkvalitet och det startar när bilen startar..

Delar inte surfen från bilen till annat.
Tackar. Så en 500mil bilsemester med spotify och tuneln borde göra av med ca 5 gig kanske?
Det är väl youtube som drar mest.
av GoranP
Ang dataförbrukning, i mitt fall använder jag drygt 2GB per månad, kör ca lite drygt 2000 mil /år. Mestadels åker jag själv. Förbrukningen går huvudsakligen till TuneIn och Spotify, men även via Hotspot till uppdatering appar i telefonen, mm. På helgerna och lite kvällstid åker vi båda i bilen...
Som sagt mina siffor
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
TommyP86 skrev: sön 02 jun 2019, 08:59 Men kolla hur mycket av potten som faktiskt får konsumeras utomlands under en månad. I mitt halebop stor 30gb är det spärr på 10gb utomlands. Så här får jag exempelvis när jag passerar norska gränsen.
Med det sagt gäller det kanske inte alla, men kolla upp det iaf.

Välkommen till Norge!
Här surfar du, ringer, skickar sms och mms för samma pris som inom Sverige.
Du kan förbruka din månadsurf, som mest 10 GB inom EU/EES. När surfmängden tar slut kan du köpa
extra surf till samma pris som hemma på www.halebop.se/mersurf
Det lokala larmnumret är 112.
Läs mer på halebop.se/utomlands
Trevlig vistelse!
Hälsningar Halebop
Kolla på den med 10BG, 299kr, 365 žagar

https://www.telenor.se/handla/kontantko ... 58ee294fde
De var tydliga iaf i luren med 10GB i luren hela EU/EES och jag hoppas att det stämmer.
Detta kortet blir enbart i bilmodemet annars har jag tillräckligt med Internet i andra enheter.
av Gorban
Fjonsson skrev: fre 31 maj 2019, 20:49
Gorban skrev: fre 31 maj 2019, 20:00 Jag har ett kort för mobilt bredband från 3 i bilen. Det fungerar bara i Sverige och Danmark. När jag åker längre ner i Europa kopplar jag upp bilen via min mobil istället.
Varför? Jag har kört med 3 ända ner till italien. Danmark, tyskland, Österrike eller Italien. Ingen skillnad.
Mitt abonnemang som är ett vanligt bredbandsabonnemang fungerar bara i Sverige och Danmark.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Gorban skrev: mån 03 jun 2019, 22:37
Gorban skrev: fre 31 maj 2019, 20:00 Jag har ett kort för mobilt bredband från 3 i bilen. Det fungerar bara i Sverige och Danmark. När jag åker längre ner i Europa kopplar jag upp bilen via min mobil istället.
Varför? Jag har kört med 3 ända ner till italien. Danmark, tyskland, Österrike eller Italien. Ingen skillnad.
Mitt abonnemang som är ett vanligt bredbandsabonnemang fungerar bara i Sverige och Danmark.
Har också mobilt bredband från 3. Funkar i hela europa. Samma datamängd som hemma. Har du kollat så inte dina villkor har justerats?
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Fjonsson skrev: mån 03 jun 2019, 22:50
Gorban skrev: mån 03 jun 2019, 22:37

Har också mobilt bredband från 3. Funkar i hela europa. Samma datamängd som hemma. Har du kollat så inte dina villkor har justerats?
Det skulle komma ett kort idag/måndag, men vi får se imorgon. Enligt kundtjänst är det samma mängd utomlands.
av stevvee
GATUPLAN skrev:
Fjonsson skrev: mån 03 jun 2019, 22:50
Gorban skrev: mån 03 jun 2019, 22:37 Mitt abonnemang som är ett vanligt bredbandsabonnemang fungerar bara i Sverige och Danmark.
Det skulle komma ett kort idag/måndag, men vi får se imorgon. Enligt kundtjänst är det samma mängd utomlands.
Med tanke på hur många som har problem med det telenor-kortet som ingår låter det dumt att välja telenor.

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]