Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gorban skrev: fre 31 maj 2019, 20:00 Jag har ett kort för mobilt bredband från 3 i bilen. Det fungerar bara i Sverige och Danmark. När jag åker längre ner i Europa kopplar jag upp bilen via min mobil istället.
Varför? Jag har kört med 3 ända ner till italien. Danmark, tyskland, Österrike eller Italien. Ingen skillnad.
av AndS
Se tidigare inlägg att "mobila bredbandsabonnemang" ofta bara fungerar inom ett begränsat område t.ex. vissa länder, ett land, finns även de som enbart fungerar mot en specifik mast.
Och kan även begränsas beroende av vald surfmängd, t.ex. 10GB inom EU men väljer du "obegränsat" så blir det Sverige.
Så väljer man ett sådant får man kontrollera täckning för de olika operatörernas abonnemang.
Fjonsson skrev:
Gorban skrev: fre 31 maj 2019, 20:00 Jag har ett kort för mobilt bredband från 3 i bilen. Det fungerar bara i Sverige och Danmark. När jag åker längre ner i Europa kopplar jag upp bilen via min mobil istället.
Varför? Jag har kört med 3 ända ner till italien. Danmark, tyskland, Österrike eller Italien. Ingen skillnad.
3 fungerar utmärkt hela vägen till spanien. Se bara upp med länder som inte tillhör EU, dvs Andorra Schweiz svindyr surf. Koppka bort roaming i dessa länder.
av AndS
Har du med t. ex. 3 med "obegränsad" surf så gäller bara Sverige, går inte att enbart gå på operatör utan man måste kolla specifikt abonnemang.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Jag ser att Telenor har kört med 10GB och det är gäller i 365 dagar. Jag tror att 10GB räcker långt i bilens modem. Kostar 299 och om du har ett sim/nummer som du inte använder så väljer du att behålla det nummret i stället för att få ett nytt då fårvdu 200kr att ladda på.
Iaf jag har beställt ett kort där.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Men kolla hur mycket av potten som faktiskt får konsumeras utomlands under en månad. I mitt halebop stor 30gb är det spärr på 10gb utomlands. Så här får jag exempelvis när jag passerar norska gränsen.
Med det sagt gäller det kanske inte alla, men kolla upp det iaf.

Välkommen till Norge!
Här surfar du, ringer, skickar sms och mms för samma pris som inom Sverige.
Du kan förbruka din månadsurf, som mest 10 GB inom EU/EES. När surfmängden tar slut kan du köpa
extra surf till samma pris som hemma på www.halebop.se/mersurf
Det lokala larmnumret är 112.
Läs mer på halebop.se/utomlands
Trevlig vistelse!
Hälsningar Halebop
Användarvisningsbild
av Fjonsson
ateam skrev: sön 02 jun 2019, 09:16 telenor har 100 gig i europa.
När vi åkte ner till kroatien så gjorde vi av med ca 55 gig fördelat på 4 barn o 2 vuxna
Vad kan man göra på 55 gig?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
ateam skrev: sön 02 jun 2019, 13:11 ja vad brukar man göra.......streama kanske
Jo jag fattar. Menade mer hur mycket 55 gig räcker till. Kollade ni netflix, spotify eller mest facebook? Spel?

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]