Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Sorry menade S.A.M !! ska kolla runnt lite måste ju ha skiten. det är lite dryg att volvo inte står för det dem vet att det är dåligt kvalite på deras bussningar just där!!
Användarvisningsbild
av eiskall
Jag tycker också att min S60 är lite slapp i framvagnen.

Hur är det med måtten på dessa? Gjorde en fyrhulsinställning för bara ett par veckor sedan. Kommer denna att vara förverkad om jag byter bussningarna?

Dum fråga eventuellt...
Användarvisningsbild
av Dartman
Ampy skrev:Hej har en s60 04 den spårar otroligt mycket vad kan det bero på är det dåliga bussningar vid bärarmen eller vad annars? någon som kan hjälpa med samma problem har gjort 4 hjuls inställningen och det vart lite bättre men inte alls bra!! hjälp
Ja, det gör min S80 också när jag ligger över 200 knyck.
Så fort jag gör ett filbyte så gungar den oroväckande, jag har ju nästan nya Pirelli runt om..... :???:
av JK24T
Powerflex är barra bussningen, dvs det som är blått på min bild ovan.
För att montera måste du själv:

Enklast är att rota i verkstadens skrotlåda efter kasserade Volvo orginal.
Därefter bränna bort allt gummi från orginal och spara ytterhylsa samt mitt "pinnen", dessa ska återanvändas och pressas in i bussningen enl bilden.
Tror inte att ni får någon verkstad att göra den delen av jobbet av miljöskäl.

Bränn och borsta med stålborste och gör det UTOMHUS !!
OBS !! Vissa orginalbussningar är oljefyllda, denna olja kan spruta ut vid uppvärmning, bäst är att punktera innan du börjar. Akta ögonen.
Rengör delarna mycket noga och slipa ev. grader eller skavanker som uppstod vid demonteringen.
Pressa därefter ytterhylsan över Powerflex bussningen och sist pressar du in "pinnen". Smörj allt med kopparpasta innan inpressning. Stort skruvstycke duger.
Därefter skall bussningen pressas in i länkarmen.

- Johan
Användarvisningsbild
av Ampy
ok tack har en kille på verkstan som kan fixa det billigt typ 500 ;-

Jag har inga problem när jag åker på fin plan yta men när jag kör i lite gropigt eller spårigt väg och filbyte då blir det kaos i ratten sen har jag hör klonk ljudet i flera tillfälle! så vet ju int eom det kommer från fjädrar eller länkarmen men bussningar är dåliga det har jag sätt.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]