Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roger F
Loner skrev:
wirre25 skrev: njaoo rödsvart är alltså helljus signat till relät...men jorden ??
Rödsvart till relästyret, brun/vit till minus på relät.

Kan rita en bild senare ikväll som förklarar om du vill.

/L
Hej Loner
Har tittat på dina tips angående att sätta in ett eget relä och styra det med signalkabeln. Dvs Rödsvart till relästyret, brun/vit till minus på relät.
Hur gör jag med pluskabeln går den direkt till pluspolen vid säkringsboxen?
Om den brun/vita går till minus på relät måste jag jorda relät i chassit.

Vad rekommenderar du för relä med 3 st 100 w lampor?

Mvh

Roger
Användarvisningsbild
av hemglass
Med 3 st 100w lampor blir effekten 300w
strömmen blir I = P/U 300w/12V= 25 A

Köp ett 30 Ampere relä så håller det :-) :wink:
Användarvisningsbild
av hemglass
Loner skrev:
VS60 skrev: Det där med mjukvara och extra knapp är det ett måste eller?
Knappen behöver du, mjukvara behövs inte.

/L
Knappen behövs väl egentligen inte....inte för funktionen iallafall...mer kanske som en bekvämlighet i "vissa situationer" :wink:
Användarvisningsbild
av Larse
Jag har tre NBB Alpha i fronten på min v70 och de lyser mycket bra. Okej de lyser inte som Hellas stora Xenon eller Navigator Xenon men jag köpte mina tre för 4500 sek och för de pengarna hade jag väl bara fått titta på en lampa av de stora proffsen. Jag har tvp flod och ett pencil det lyser mycket brett och ca 800m långt. Har tidigare haft tre 225 knickar, tre Hella 3000 FF blue, Hella 1000 FF och ingen av dessa kombinationer lyser lika bra som tre NBB Alpha.
av karlskrona_krille
hej jag köde just den rampen ex3000b på min förra bil, var mycket bra ljus i den 100wattx5 hade jag i dem..

på v70n jag har diag tycker jag dock inte det behövs mer..
av sparwen
Får snart mina extraljus monterade på en LightON-båge. Har alltid haft det på mina tidigare bilar. Det tycker jag är det bästa, enkelt att ta loss och enkelt att sätta dit. Slipper ha dem på under sommaren och tar dem med mig när dem inte behövs.
av SportHenke
När ni har kopplat in er i kontakten bredvid luftburken för att styra ett eget relä, vad har ni använt er av då? Är det vanliga flatstiftkabelskor som ni använt? Var ute och tittade lite ikväll och hålen ser ganska smala ut. Är det storlek 2.8x0.5mm på stiften som ska användas?
/Henke som vill ha mer ljus än bi-xenon.
Användarvisningsbild
av Cimmen
SportHenke skrev:När ni har kopplat in er i kontakten bredvid luftburken för att styra ett eget relä, vad har ni använt er av då? Är det vanliga flatstiftkabelskor som ni använt? Var ute och tittade lite ikväll och hålen ser ganska smala ut. Är det storlek 2.8x0.5mm på stiften som ska användas?
/Henke som vill ha mer ljus än bi-xenon.
Jag tog valiga flatstift som jag klippte till i rätt bredd, på med krympslang bara så slipper du massa problem i framtiden.
Användarvisningsbild
av Cimmen
hemglass skrev:
Loner skrev:
VS60 skrev: Det där med mjukvara och extra knapp är det ett måste eller?
Knappen behöver du, mjukvara behövs inte.

/L
Knappen behövs väl egentligen inte....inte för funktionen iallafall...mer kanske som en bekvämlighet i "vissa situationer" :wink:
Knappen behövs för att få orginalkontakten brevid luftburken att funka.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]