NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amanite
Jolsen8220 skrev:Har gjort denne jobben men trengte ikke å ta ned hele instrumentpanelet. Jeg fjernet gasspedal og bremsepedal først. Da får du handa inn for å demontere vifta. Løs vekk strømtilførselen samt vri vifta en veg og den er løs. Den kan da tas ut på passasjersiden. Brukte forøvrig ett snakekamera for å få inn skruene på passasjersiden ved montering.
Är inte helt säker på att jag hänger med men man kan alltså montera loss den från förarsidan men montera in den från passagerarsidan? Vad menar du f.ö med "vifta"? :)
Användarvisningsbild
av Orfeous
Jag gjorde en översättning med Google.

"Har gjort detta jobb men behövde inte ta ner hela instrumentbrädan. Jag tog bort gaspedalen och bromspedalen först. Då kommer du till hands för att demontera fläkten. Lossa strömförsörjningen och vrid fläkten bort och den är lös. Den kan sedan tas ut på passagerarsidan. Annars använde man en talande kamera för att föra in skruvarna på passagerarsidan vid montering."
av Jolsen8220
Når du fjerner gasspedal og bremsepedal, vil du få tilgang til flakten. Det er veldig trangt. Du må ligge på ryggen samt få en hand inn på flakten. Flakten må vris en veg for å løsne. Når den er løs, kan du skyve den mot førerside for å få den ut.
av Amanite
Ser onekligen rörigt ut hur man än vänder och vrider på skiten. Måste va det mest bökiga utrymme i hela bilen att komma åt på. Och naturligtvis är det ju just där som saker måste gå sönder. Hatar spjällmotorer..
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]