NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej, får byta lagret först då.
Svårt att veta vilken sida bara. Känner ju inget glappt då man ruckar på hjulet. Det är bara ett jäkla oväsen i kupén. Som ändras om man kör rakt eller svänger. Det låter som förarsidan ena stunden och passagerarsidan andra.

Annars ber jag Volvo att byta den sämsta sidan :)

Sist så kom teknikern med praktikant och hämtade mig för att visa hur det lät på bägge sidorna när man snurrade på hjulen. Den ena var tyst den andra hade ett skrapande ljud.
Tack! Men jag är så frågvis av mig.
Jag har ADHD-diagnos också därav mycket inlägg och funderande. Men det känns som att jag är klar i denna. Länkarmarna är ju bytta och lagret köper jag från Tyskland. Tror dock inte Volvo monterar ett lager som man har med sig även om det är exakt samma SKF-lager som dom tillhandahar. Mekonomen vill ha 1400kr för arbete. Inkl 20% rabatt under April. Sen blir det lite smådyrt nästan
Jag köpte själv två lager från bildelar24 förra veckan. Här kommer mitt bästa tips:
Registrera dig på sidan med mailadress. Gå in och kolla på lagret du vill ha. Gör detta två dagar i rad.
Sen väntar du tre-fyra dagar och går sedan in och kollar din mail! Du är nu spammad med rabatterbjudande på lagret och kan köpa till bästa pris.

Lycka till!
Nu är både länkarmarna och Hjullagret bytt.
Oj, vilken ljudlös bil jag fick! Rejäl skillnad.
Jag har ju åkt runt nu i ett par år med det där högljudda wom wom wom wom ljudet.
Gick inte att ha en vanlig konversation med passagerar utan man fick höja rösten ordentligt o sänka radion till lägsta volymen.

Bättre känsla i bromspedalen, inga hugg och liknande. Inga bromsskivor som tar emot.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller du[…]

Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]