NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wader
Hej.
Efter att ha läst flera trådar om vibrationer på låga varv får jag utgå från att min v50 2,4 automat från -04 behöver ny drivaxel.
Bildelaronline t. ex. har drivaxlar från både SKF och Ridex men SKF är dubbelt så dyr. Är den då dubbelt så bra ?
Får ingen sökträff på forumet för Ridex därav denna tråd.
Har ni andra rekommendationer tar jag tacksamt emot förslag.
Tips på någon i Stockholmsområdet som byter till rimlig kostnad?
Tack på förhand
av Wader
Tänkte uppdatera tråden då jag till slut köpte SKF från Autodoc. Har monterat den och inga problem så här långt.
Finns bra instruktionsvideo på youtube ” V50 Right axel replacement”
Men hur vet jag då att det verkligen är SKF som tillverkat den? En klisterdekal på axeln och snyggt emballage övertygade inte mig.
Ringer till SKF och talar med två olika sk experter och givetvis två olika svar. Jodå man använder klisterdekal säger den ena, nä man stansar in ett referensnummer säger den andra.
Jag kan naturligtvis ringa en tredje expert, men nu när när axeln är på plats och allt funkar vill jag gärna tro att klisterdekal vittnar om genuin tillverkning från SKF.
Tack vare videon är arbetet faktiskt inte svårt. Det svåra ligger i att lossa kulbulten på undre bärarm. Biltemas kulledsavdragare för 80 kr är ren skit! Använde tre stycken som alla gick sönder, så fjärde gången gillt och liten slägghammare lossnade till slut kulbulten.
Nästa elbil från Volvo?

Håller med, tycker designen ändå[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]