NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kan inget om juridiken kring detta, tror det finns en tråd kring sånt här på forumet, kanske kolla där?
Du verkar uppenbart ha ett kompressionsprov och antagligen också en rapport från en volvoverkstad som berättar att vevhusventilationen var bortkopplad innan garantitiden gick ut?
Har du provat prata med Bilia som sålde bilen till dig? Var detta innan garantitiden gått ut? Vad sa dom isåfall?
Cotag skrev:Jag kan inget om juridiken kring detta, tror det finns en tråd kring sånt här på forumet, kanske kolla där?
Du verkar uppenbart ha ett kompressionsprov och antagligen också en rapport från en volvoverkstad som berättar att vevhusventilationen var bortkopplad innan garantitiden gick ut?
Har du provat prata med Bilia som sålde bilen till dig? Var detta innan garantitiden gått ut? Vad sa dom isåfall?
Jag ska kolla efter tråden du nämner.

Det har snart gått 2 år sedan jag köpte bilen och därför är jag inte så optimistisk till att få någon kompensation eller rättvisa från dom. Jag ska ändå göra så att jag kontaktar dom och ser vad dom säger. Tack för era svar.

Jag har varit hos Volvo och fått ett diagram över hur vevhuset ska vara kopplat och även tagit en bild på mitt. Utifrån diagrammet ska det vara en slang från motorn ner till vevhuset medans på min bild går slangen ner till någon form av delning varav en går till vevhuset och den andra löper ut med en stor slang under motorn. Vänligen se de bilder jag har bifogat.

Kan någon förklara närmare hur ett vevhus ska vara kopplat? Vad kan effekten tänkas bli av att man kopplar det till standardutförande? Det kan ju bli en del symptomatiska problem av att vevhuset inte är ett slutet system utifrån vad jag har kunnat läsa.
Bilagor
DSC_0678.JPG
DSC_0678.JPG (680.45 KiB) Visad 174 gånger
DSC_0677.JPG
DSC_0677.JPG (785.18 KiB) Visad 176 gånger
Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller du[…]

Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]