- mån 15 apr 2019, 01:44
#1311527
Dels är Teslas reklambudget typ 0. Dom gör inte reklam. Dom betalar verkligen inte för länkar.

Jag har följt en direktsändning på youtube idag och igår. En norrman som kör ner en Model S från 2014 från Norge till Frankrike. Den hade gått runt 12k mil och batteridegraderingen låg på 6%.
Så lägg ner att sprida lögner om 10% på ett år.
Även bilar med mindre och billigare patterier har inte i närheten av så höga siffror.
Det är enkelt att hitta mer data än enstaka bilar.
Den här grafen som du säkert sett förut kommer från Teslaförare själva som rapporterat in. Man ser att det finns vissa enstaka som har högre än normalt och vissa som har lågt. Men snittet ligger riktigt bra och rädslan över degradering är generellt väldigt låg bland elbilsägare. Man har märkt att batterierna håller bättre än vad även tillverkarna trott. Kolla bara på Volvo, dom ökade på räckvidden på sina hybrider bara genom mjukvara då de märkte att man från början haft för hög marginal på batterierna och att dom tog mindre styk än man vågat hoppas.
FreddanNo1 skrev:Du har inte så bra koll.Lövet skrev: ↑lör 13 apr 2019, 20:50ser ut som att du har surfat. På Internet kan vem som helst skriva vad som helst. Som vi här och nu. En del yngre på mitt jobb inser inte det. De surfar vitt och brett och använder Wikipedia som kunskapskanal när de inte vet. Ofta har de fel också. Jag brukar använda NE, brukar stämma bäst. Har den i pappersform hemma. Finns på webben också, fast begränsad om man inte betalar.FreddanNo1 skrev:Såg också att batterierna i el-bilar tappar 10% eller liknande i kapacitet för varje år.Inte ens nära.Just nu ligger det uppmätta tappet exempelvis på Tesla på 10% efter 20.000 mil...
Förmodligen betalar Tesla säkert för positiva träffar högt upp. Tesla är en bil som knappt någon har råd med, så varför använda den som referens? Ingen använder Ferrari som referens hur en bensinbil är? eller?
Dessutom måste man vara noga med laddningen för att hålla ett batteri levande länge. Vem orkar hålla på med det? De flesta kör och laddar när det passar.
Har hört från Nissanägare att bilen tappar mer. Så som de flesta kör något 1000 eller några 1000 mil per år i 10-20 år så länge som bilen lever rör det sig om mkt mer, kanske över 50% Sedan i kyla tappar äldre batteri ännu snabbare jämfört med nytt batteri. Jämför med en ny och en äldre mobiltelefon i kyla. Bilen blir oanvändbar annat än kort sträcka.
Dels är Teslas reklambudget typ 0. Dom gör inte reklam. Dom betalar verkligen inte för länkar.


Jag har följt en direktsändning på youtube idag och igår. En norrman som kör ner en Model S från 2014 från Norge till Frankrike. Den hade gått runt 12k mil och batteridegraderingen låg på 6%.
Så lägg ner att sprida lögner om 10% på ett år.
Även bilar med mindre och billigare patterier har inte i närheten av så höga siffror.
Det är enkelt att hitta mer data än enstaka bilar.
Den här grafen som du säkert sett förut kommer från Teslaförare själva som rapporterat in. Man ser att det finns vissa enstaka som har högre än normalt och vissa som har lågt. Men snittet ligger riktigt bra och rädslan över degradering är generellt väldigt låg bland elbilsägare. Man har märkt att batterierna håller bättre än vad även tillverkarna trott. Kolla bara på Volvo, dom ökade på räckvidden på sina hybrider bara genom mjukvara då de märkte att man från början haft för hög marginal på batterierna och att dom tog mindre styk än man vågat hoppas.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13