NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phyxius
Bytte bränsletrycksgivaren i fuel railen på min 2.0D och nu får jag inte igång bilen. Nån som vet hur man luftar högtryckssidanför jag misstänker att jag fått in luft?
av kvillebäck
När jag bytt den på 1,6 så har jag ändå luftat vid filtret. Dock har jag fått göra det två ggr ibland.
Stannar motorn efter första luftningen så gör jag inget nytt startförsök förrän jag luftat igen.

OBS! Kolla NOGA att du fått rätt nr. på bränsletrycksgivaren.
Användarvisningsbild
av Phyxius
Har luftat vid filtret två gånger och jag har bränsle vid högtryckspumpen. Det är rätt artikelnummer på givaren också men det kanske ändå är nått knas med den.
av kvillebäck
kanske dags att kolla om det kommer någon diesel i returen från spridarna.
Det kan absolut vara något knas med givaren men det känns inte som man skall utgå från det när den är ny.

Lite tråkig fråga men du har väl kollat säkringar och kontakten på sensorn så inte stiften har åkt "in" ? Ibland så kopplar man isär något som man sedan glömmer att sätta tillbaka.
Användarvisningsbild
av Phyxius
Du hade rätt Kvillebäck! Det var fel artikelnummer på sensorn. Påsen var märkt med rätt nummer men på själva sensorn satt ett annat nummer. Så går det när man köper billigt från Tysken. Hur som, startade utan problem med rätt sensor och inga mer felkoder
Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]

Bromsrör höger fram

Nippeln drog jag till gängorna tog slut, s&ar[…]

Letar en beg blinkersspak till min 2005 V70n. Myc[…]

Uppdatering, gjorde om mätningen och ljudet u[…]