Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 940 Turbo
tjena har nyss köpt ett JT helssystem till min 940 men de nu undrar jag om man kan ta bort katalysatorn och sätta ett rör däremmelan så slipper man den och så kam man ju sätta tillbaka den när man besiktigar.
Nu till frågan någon som sa att det inte var bra att ta bort katten att motorn inte gilla det men en kompis har kört utan katt med sin 940 någon som vet om det inte är bra för motorn eller om det inte spelar nån roll???
Tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av Lilja
Ska inte spela någon roll. Katten kommer ju efter motorn så den ska inte ha någon betydelse för hur motorn går. Många tömmer ju sina katter och kör med dom tomma även igenom besiktningen så.
av Volvo740_GLT
På vissa så sitter ju Lamdasonden i katalysatorn, men den borde man väl kunna flytta över till det nya.

medan den sitter på röret på andra bilar
Användarvisningsbild
av Lilja
Volvo740_GLT skrev:På vissa så sitter ju Lamdasonden i katalysatorn, men den borde man väl kunna flytta över till det nya.

mm fast på 940n sitter den efter grenröret så det är lugnt.
av 940 Turbo
Lilja skrev:
Volvo740_GLT skrev:På vissa så sitter ju Lamdasonden i katalysatorn, men den borde man väl kunna flytta över till det nya.

Tack precis va ja ville höra :D japp lambdan sitter i dowpipen men på en 245:a vi skrota en gång satt den i katten men va bra bara att sätta dit ett rör å gasa hehe de gör nog ganska mycket å få bort den.. har ju orginalkatt som passar precis på där sen till besiktningen:D
av 940 Turbo
Lilja skrev:

Tack precis va ja ville höra :D japp lambdan sitter i dowpipen men på en 245:a vi skrota en gång satt den i katten men va bra bara att sätta dit ett rör å gasa hehe de gör nog ganska mycket å få bort den.. har ju orginalkatt som passar precis på där sen till besiktningen:D
Användarvisningsbild
av Nexus
Ur miljösynpunkt så rekomenderar jag katt på :evil: :evil:
av kvist86
på min 945 92 satt lambdan i katten
Användarvisningsbild
av niklas gson
grammse skrev:Ur miljösynpunkt så rekomenderar jag katt på :evil: :evil:
tycker jag med motera dit en sport cat i stället så slipper du skruva en massa i onödan.. blir du stoppad av snuten o dom skulle se det då ligger det en mycket fet bot i postlådan...+ombesiktning..tänk på miljön i dessa dagar..det e slut med bontrimmning som det var förut.. 8) 8)

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och […]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder s[…]

GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]