- tor 06 sep 2007, 03:40
Bara ett dåligt sätt att försäkra sig om att inget händer med lacken.
Att sedan lacken blir mycket sämre fortare utan lackskydd bryr de sej inte om.
Som sagt är det bara Volvo som håller på med detta och som sagt har jag det från Volvo att garantin kommer alltid att gälla oavsett skydd man lägger på.
Givetvis om skyddet skadar lacken försvinner garantin, men dt tycker jag är en självklarhet.
Greetz
Gyhlén skrev:De finns inget som säger att de e förbjudet att dra på ett lackskydd, som ja skrev i tidigare inlägg så rekommenderar dom att inte göra detta när bilen e spritt ny och det kommer att införas i service/garantiböcker. Inget rykte bara fakta.Finns redan ett råd att man inte bör lägga på skydd, men det har egentligen inget med garantin att göra..
Ur ditt mail Lindfalas från volvo
Om det skulle inträffa något med lacken som kan hänföras till tillverkningsprocessen under garantitid så gäller nybilsgarantin.
Om orsaken kan hänföras till det ev. lackskydd man applicerat gäller inte nybilsgarantin.
Bara ett dåligt sätt att försäkra sig om att inget händer med lacken.
Att sedan lacken blir mycket sämre fortare utan lackskydd bryr de sej inte om.
Som sagt är det bara Volvo som håller på med detta och som sagt har jag det från Volvo att garantin kommer alltid att gälla oavsett skydd man lägger på.
Givetvis om skyddet skadar lacken försvinner garantin, men dt tycker jag är en självklarhet.
Greetz