av Verdi - ons 10 apr 2019, 20:27
- ons 10 apr 2019, 20:27
Har vi kvar den om 5 år så blir jag förvånad. Men man vet aldrig. :) Tanken är att den ska vara lite "gårdsbil". Slit och släng. Är ju tyvärr en av jordens tråkigaste bilar att köra men det är nåt med den ändå som jag gillar. Den känns så rejäl och man behöver inte ha så dåligt samvete om man kör en massa skräp i den till tippen osv.
fjohan82 skrev:Ok, skiljde ju inte jättemycket. 15 eller 17 tusen mil. Men ändå intressant. Även om man åker på 20-35% (beroende på hur långt den rullat) så är det klart mindre än 100% ifall något katastrofalt händer med motorn.Verdi skrev: ↑ons 10 apr 2019, 20:15Det beror såklart på hur länge ni har tänkt behålla bilen också...fjohan82 skrev: Tänk dock på att den maskinskan som finns via Volvia både har en maxålder (inte enbart miltal) sen ska bilen vara såld av en auktoriserad Volvo-ÅF.Vad är det för ålder? De här bilarna är ju inte ens 3 år gamla.
Maskinskadeförsäkringen ingår i halvförsäkringen och gäller för din bil om den är yngre än 8 år. Maskinskadeförsäkringen slutar gälla om bilen innan dess körts mer än 15 000 mil. Har du köpt din bil hos en av Volvo och Volvia auktoriserad svensk Volvoåterförsäljare är åldersgränsen 8 år och milgränsen 17 000 mil. När en av gränserna uppnåtts upphör försäkringen att gälla.
https://www.volvia.se/vid-skada/skadeha ... askinskada
Har vi kvar den om 5 år så blir jag förvånad. Men man vet aldrig. :) Tanken är att den ska vara lite "gårdsbil". Slit och släng. Är ju tyvärr en av jordens tråkigaste bilar att köra men det är nåt med den ändå som jag gillar. Den känns så rejäl och man behöver inte ha så dåligt samvete om man kör en massa skräp i den till tippen osv.
- By Willie