- sön 09 sep 2007, 11:49
På vilket sätt saknar jag kompetens och vad har jag skivit för fel i mitt inlägg.
STC = Stability & Tracktion Control = Enkel antisladd, den drar av gasen för att förhindar hjulpinn och sladd.
DSTC = Dynamic Stability & Traction Cantrol. = mer avancerad antisladd som dessutom känne om bilen avviker från önskat spår och använder hjulbromsarna för att få bilen i önskat spår.
En oljetanker är 100.000 ggr större än en eka, jag tycker DSTC är bättre än STC men knappar 100.000 ggr.
Jag brukar köra rätt aggresivt i vinterväglag och både STC och DSTC är helt ok båda två.
Jag har kört FWD, RWD, 4WD, STC, DSTC och ägt bilar med stora V8or och turboladdade bilar med flera hundar hk på bakhjulen utan elektroniska hänglsen och det har alltid funkat även om det går på tvären i varenda kurav bara man kör med hjärnan. Att säga att man aldrig överhuvudtaget skulle köpa en begbil utan DSTC är överdrivet tycker jag.
camaro69 skrev:Nä, jag vet precis vad det är för skillnad på STC och DSTC. Men jag hävdar i alla fall det bara antisladd i olika avancerade former.VolvoB20 skrev:Sorry Volvo B20.camaro69 skrev: Om hjulet spinner 50 cm så känner STC:n av väggreppet även i 100 km/tim. Systemet tar ned hastigheten genom att stänga av bränsle.Hårklyveri vad gäller ordval tycker jag , båda systemen är ju till för att förhinda sladd = Antisladd, även om DSTC har förfinats lite till än STC med ytterligare funktioner så den kan döda fler typer av sladdar tex sladdar som inte uppkommer av hjulspinn.
Den stora skillnaden mellan DSTC och STC är att, på antisladdsystemet DSTC bromsas hjulen inviduellt. Sitter sensorer, sidoaccellerationsgivare, gyro, styrlägesgivare, pedallägesgivare o s v.
Enkelt förklarat så är DSTC, en vidareutveckling av STC.
Låt oss en gång för alla fastslå, STC är inget antisladdsystem.
DSTC = Dynamic Stability Traction Control är antisladdsystem
STC = Stability & Traction Control
DSTC = Dynaic Stability & Traction Control
Vill inte vara oförskämd, men du tycks sakna kompetens i detta ämne DSTC och STC.
Läs på läxan och återkom.
Hårda ord, men sanna.
Med ditt resonemang om hårklyveri. Så blir en oljetanker och en eka samma sak, båda är båtar.
På vilket sätt saknar jag kompetens och vad har jag skivit för fel i mitt inlägg.
STC = Stability & Tracktion Control = Enkel antisladd, den drar av gasen för att förhindar hjulpinn och sladd.
DSTC = Dynamic Stability & Traction Cantrol. = mer avancerad antisladd som dessutom känne om bilen avviker från önskat spår och använder hjulbromsarna för att få bilen i önskat spår.
En oljetanker är 100.000 ggr större än en eka, jag tycker DSTC är bättre än STC men knappar 100.000 ggr.
Jag brukar köra rätt aggresivt i vinterväglag och både STC och DSTC är helt ok båda två.
Jag har kört FWD, RWD, 4WD, STC, DSTC och ägt bilar med stora V8or och turboladdade bilar med flera hundar hk på bakhjulen utan elektroniska hänglsen och det har alltid funkat även om det går på tvären i varenda kurav bara man kör med hjärnan. Att säga att man aldrig överhuvudtaget skulle köpa en begbil utan DSTC är överdrivet tycker jag.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.