NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V50Nilsson
Hej
hoppas någon kunnig här har tips på hur jag går vidare med mitt problem.
Backsensorerna på min V50 piper lite som de själv vill så snart jag lägger i backen. Jag hittar inget system på pipandet.
Bilen har varit på verkstad (Volvos) och mekanikerna kliade sig i huvudet. Inga felkoder eller larm någonstans. Tipset blev att byta alla 4 sensorerna + kabelmattan och ev. styrboxen till priset av ca 15 000. Men de kunde inte garantera att det hjälpte.
Någon som har varit med om något liknande? Det började så smått för ca 2 år sedan med att det ibland pep när det inte skulle. Detta har efterhand blivit värre och nu piper det hejvilt helt slumpmässigt. Ingen av sensorerna verkar reagera när jag backar till en vägg (då borde det pipa konstant).
Tacksam för alla tips.
av JallooZ
Låt någon lägga i backen och aktivera sensorerna samtidigt som du lägger örat mot 1 sensor i taget. Dom ska ticka i snabb/jämn takt. Den sensorn som inte gör det utan tickar hej vilt eller inte alls är troligtvis kaputt.
Bromsrör höger fram

Då bör konan vara rätt. Men vad me[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]

Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]