Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

KrakelSpektakel skrev: tor 28 mar 2019, 08:06
Lobocut skrev:
mikebike skrev: ons 27 mar 2019, 14:11 Dessa har jag anlitat tidigare, för flera år sedan:

Solna Auto-Service
Telefon 08-832577
Adress
Klippgatan 1 -3
17147 Solna
Enligt bythjul så ska dom ha 800 för jobbet, dock tillkommer 50kr per hjul om man har aluminium fälgar. Så det skulle landa på 1000kr totalt, 250 kr per hjul.

Sedan har dom det oförklarliga tillägget om man har SUV vid enbart hjulskifte.
"Alla" verkar ha SUV-tillägg av någon konstig anledning.
Inte alla, det finns verkstäder som inte gör någon skillnad.

Ett tips är att försöka få en förklaring på skillnad när man är på verkstan. Jag har aldrig fått någon vettig förklaring.

Men vissa har försökt med att man måste använda en ”speciallyft” eller att det är jobbigare.

Men när man frågar var denna speciallyft är någonstans så får man inget svar. Det visar sig att man lyfter alla bilar med samma lyft....

Och när man frågar varför det skulle vara jobbigare att byta 17” hjul på en SUV än på en vanlig bil så uteblir svar...

Man hittar på kostnader för att ta mer betalt helt enkelt.
Jag har nog betalat runt 250 kr/däck när man kommer med egna däck.
frasse4 skrev: tor 28 mar 2019, 20:17 Jag har nog betalat runt 250 kr/däck när man kommer med egna däck.
Prisspannet är enormt och det är lätt att bli lurad om man inte är uppmärksam.

Dyraste jag har varit med om är Euromaster Älvsjö Stockholm som skulle ha 1418kr för att byta på 2 lösa hjul :-o Det är 709kr per däck..

Jag maila tillbaka och ifrågasatte priset och försökte få en förklaring på hur dom resonerar. Men jag fick aldrig något svar....
Där jag bor tar dom mellan 175-250kr/däck men köper jag från firmorna blir balansering & montering inkluderat i priset av ett set.. men fyfan va dyra däck.. slår jag ut priset lönar det aldrig sig + förlorar minst 500-700kr om jag skulle köpa lösa däck+ta med till firman och göra montering&balansering....

Jag köper däck från bythjul och en av verkstad/däckfirma som är partner med bythjul kan jag få det lite billigare runt 150ish/däck.
UnleashFusion skrev: tor 28 mar 2019, 22:01 Där jag bor tar dom mellan 175-250kr/däck men köper jag från firmorna blir balansering & montering inkluderat i priset av ett set.. men fyfan va dyra däck.. slår jag ut priset lönar det aldrig sig + förlorar minst 500-700kr om jag skulle köpa lösa däck+ta med till firman och göra montering&balansering....

Jag köper däck från bythjul och en av verkstad/däckfirma som är partner med bythjul kan jag få det lite billigare runt 150ish/däck.
Skulle du vilja tipsa om vilken verkstad det är? Vore mycket snällt :)
Tartryffel skrev: tor 28 mar 2019, 22:52
UnleashFusion skrev: tor 28 mar 2019, 22:01 Där jag bor tar dom mellan 175-250kr/däck men köper jag från firmorna blir balansering & montering inkluderat i priset av ett set.. men fyfan va dyra däck.. slår jag ut priset lönar det aldrig sig + förlorar minst 500-700kr om jag skulle köpa lösa däck+ta med till firman och göra montering&balansering....

Skulle du vilja tipsa om vilken verkstad det är? Vore mycket snällt :)
Bor inte nära Stockholm, en bit bort 12-14mil; vilket du gör(antar jag). Ser på bythjul som är partner med dom och som finns i Stockholm/Solna; det enda frågan är hur mycket dom tar om du nu skulle beställa däck från bythjul och sedan skickas till det verkstad/firman som sedan monterar&balanserar.

hittade denna verkstad, testa ring och fråga, självklart finns det flera verkstad, som möjligtvis är närmare där du bor i Stockholms län. Om du vill kolla själv och leta så gör du det simpelt på bythjul; där du tar vilka däck som helst och går till kassan; väljer till "däckskifte i en verkstad" och skriver in ditt hotmail och postnummer och går vidare. Där ska du kunna se olika verkstad och ta dom med högre rating samt kan du se priserna under "förstoringsglaset" och adress etcetc.(du behöver inte köpa däcken hos bythjul utan du kan köpa hos andra webbsidor/firma och sedan ta med till verkstad om priset är bra och att det funkar efter samtal/konversation med respektive verkstad.
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg (62.02 KiB) Visad 917 gånger
Elpriset

Kollade på min app för styrningen av el[…]

Vem/Var ringer,chattar eller mailar du med? din h[…]

Jag har bytt när jag köpt en begagnad be[…]

Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en s[…]