- tor 28 mar 2019, 19:25
Ett tips är att försöka få en förklaring på skillnad när man är på verkstan. Jag har aldrig fått någon vettig förklaring.
Men vissa har försökt med att man måste använda en ”speciallyft” eller att det är jobbigare.
Men när man frågar var denna speciallyft är någonstans så får man inget svar. Det visar sig att man lyfter alla bilar med samma lyft....
Och när man frågar varför det skulle vara jobbigare att byta 17” hjul på en SUV än på en vanlig bil så uteblir svar...
Man hittar på kostnader för att ta mer betalt helt enkelt.
KrakelSpektakel skrev: ↑tor 28 mar 2019, 08:06Inte alla, det finns verkstäder som inte gör någon skillnad.Lobocut skrev:"Alla" verkar ha SUV-tillägg av någon konstig anledning.mikebike skrev: ↑ons 27 mar 2019, 14:11 Dessa har jag anlitat tidigare, för flera år sedan:Enligt bythjul så ska dom ha 800 för jobbet, dock tillkommer 50kr per hjul om man har aluminium fälgar. Så det skulle landa på 1000kr totalt, 250 kr per hjul.
Solna Auto-Service
Telefon 08-832577
Adress
Klippgatan 1 -3
17147 Solna
Sedan har dom det oförklarliga tillägget om man har SUV vid enbart hjulskifte.
Ett tips är att försöka få en förklaring på skillnad när man är på verkstan. Jag har aldrig fått någon vettig förklaring.
Men vissa har försökt med att man måste använda en ”speciallyft” eller att det är jobbigare.
Men när man frågar var denna speciallyft är någonstans så får man inget svar. Det visar sig att man lyfter alla bilar med samma lyft....
Och när man frågar varför det skulle vara jobbigare att byta 17” hjul på en SUV än på en vanlig bil så uteblir svar...
Man hittar på kostnader för att ta mer betalt helt enkelt.