Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
Den finns redan till XC60 MY20 med mildhybridmotorerna B4 och B5. Eftersom alla Volvos motoralternativ ska bli hybrider av något slag så antar jag att den nya växelväljaren blir standard på alla bilar.

Synd bara att de inte har gjort den som på BMW och flera andra märken där man bara kan dra ner och hålla för att komma direkt från P till D. Märkligt att man måste vippa spaken från P till R till N och sedan till D.
av stevvee
Gorban skrev:Den finns redan till XC60 MY20 med mildhybridmotorerna B4 och B5. Eftersom alla Volvos motoralternativ ska bli hybrider av något slag så antar jag att den nya växelväljaren blir standard på alla bilar.

Synd bara att de inte har gjort den som på BMW och flera andra märken där man bara kan dra ner och hålla för att komma direkt från P till D. Märkligt att man måste vippa spaken från P till R till N och sedan till D.
Fast va? Du för ju vippan framåt om du vill ha R och bakåt för D, du går ju inte igenom hela registret.
av Gorban
stevvee skrev: sön 24 mar 2019, 20:59
Gorban skrev:Den finns redan till XC60 MY20 med mildhybridmotorerna B4 och B5. Eftersom alla Volvos motoralternativ ska bli hybrider av något slag så antar jag att den nya växelväljaren blir standard på alla bilar.

Fast va? Du för ju vippan framåt om du vill ha R och bakåt för D, du går ju inte igenom hela registret.
Som jag har förstått måste man göra det om man ska växla mellan att köra framåt, backa och köra framåt igen? Och N ligger väl mellan R och D?
av stevvee
Gorban skrev:
stevvee skrev: sön 24 mar 2019, 20:59

Som jag har förstått måste man göra det om man ska växla mellan att köra framåt, backa och köra framåt igen? Och N ligger väl mellan R och D?
Ja precis som på Bmw Bild du går ju ej igenom P,R,N,D som det lät i ditt första inlägg.

av Baselord
På volvo är det väl alltid 2 duttar som behövs för att gå från D till R tex?

På bmw kan du ju gå direkt med 1 dutt bara. Eller minns jag fel kanske?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
av stevvee
Ilduce77 skrev:BMW har väl även en knapp för P, så man behöver inte dra i spaken alls för att komma till P.
Precis som Volvo har med nya växellådan.... är så iallafall på min T8

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]

Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Kanon!! Tack så mkt! Det var lite mer att ta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ[…]