- sön 24 mar 2019, 09:05
Någon som har koll på om "dutt"-spaken som finns till XC40 kommer till XC60 och V60?
Moderator: Moderatorer
Gorban skrev:Den finns redan till XC60 MY20 med mildhybridmotorerna B4 och B5. Eftersom alla Volvos motoralternativ ska bli hybrider av något slag så antar jag att den nya växelväljaren blir standard på alla bilar.Fast va? Du för ju vippan framåt om du vill ha R och bakåt för D, du går ju inte igenom hela registret.
Synd bara att de inte har gjort den som på BMW och flera andra märken där man bara kan dra ner och hålla för att komma direkt från P till D. Märkligt att man måste vippa spaken från P till R till N och sedan till D.
stevvee skrev: ↑sön 24 mar 2019, 20:59Som jag har förstått måste man göra det om man ska växla mellan att köra framåt, backa och köra framåt igen? Och N ligger väl mellan R och D?Gorban skrev:Den finns redan till XC60 MY20 med mildhybridmotorerna B4 och B5. Eftersom alla Volvos motoralternativ ska bli hybrider av något slag så antar jag att den nya växelväljaren blir standard på alla bilar.Fast va? Du för ju vippan framåt om du vill ha R och bakåt för D, du går ju inte igenom hela registret.
Synd bara att de inte har gjort den som på BMW och flera andra märken där man bara kan dra ner och hålla för att komma direkt från P till D. Märkligt att man måste vippa spaken från P till R till N och sedan till D.
Gorban skrev:Ja precis som på Bmwstevvee skrev: ↑sön 24 mar 2019, 20:59Som jag har förstått måste man göra det om man ska växla mellan att köra framåt, backa och köra framåt igen? Och N ligger väl mellan R och D?Gorban skrev:Den finns redan till XC60 MY20 med mildhybridmotorerna B4 och B5. Eftersom alla Volvos motoralternativ ska bli hybrider av något slag så antar jag att den nya växelväljaren blir standard på alla bilar.Fast va? Du för ju vippan framåt om du vill ha R och bakåt för D, du går ju inte igenom hela registret.
Ilduce77 skrev:BMW har väl även en knapp för P, så man behöver inte dra i spaken alls för att komma till P.Precis som Volvo har med nya växellådan.... är så iallafall på min T8
Satt ditt voltmätaren och USB uttaget ig&arin[…]
V70 2.4 -07 B5244S får meddelande om att hal[…]