- mån 18 mar 2019, 20:00
#1305846
Fisch, vad menar du blir så dyrt om man redan förberett med kanalisation?
VolvoB20 skrev:Tror man att det här är den enda åtgärden som sker så kan det säkert ta lång tid. Men att börja med att sätta riktlinjer för nybyggen tror jag är en riktigt bra start. Det ger en indikation på åt vilket håll man ska dra.joel80 skrev: ↑sön 17 mar 2019, 21:06 Nu börjar lagarna komma på plats... Rätt snabbt framtaget direktiv från EU ställer krav på laddplatser på parkeringsplatser.??? Det där gör ju att det kommer ta 100 år innan det blir någon fart på utbyggnaden. I befintliga bostadsområden och städer byggs det ju nada zero nothnig, ingenting alls, nya parkeringar, snarare tvärs om när det är skottpengar på bilar.
Det nya EU-direktivet ställer krav på laddpunkter och tomrör på parkeringar vid nyproduktion och omfattande renoveringar.
Ska man behöva åka ut till nybyggda shoppingcentrum utanför stan för att kunna ladda bilen.
Man behöver ju elektrifiera befintliga parkeringar och inrätta laddplatser på gatorna som folk hänvisas till att stå på då allt fler parkeringar försvinner när man förtätar städerna.
Var lite nostalgisk härom veckan och kollade de ställen där jag växte upp. De gamla parkeringarna har ju tagits i besittning av extra lägenheter, byggnader för sopsortering, dagis osv. Nuförtiden har ju alla fåttt gå över till att parkera på gatan.
Fisch, vad menar du blir så dyrt om man redan förberett med kanalisation?
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13