NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThePallkos
Jag är kluven på vad man ska ha för ET på fälgarna på en v50. vill ha så att dem kommer ut tillräckligt o inte för mycket ;-) ska ha 18tum fälgar.

Tack på förhand för alla svar :-)
av UnleashFusion
det beror ju på vad du har för tankar av fälgar? lite svårt när det finns uppsjö av fälgar. original ET på en V50 är 52.5mm, så vill du att det skall komma ut lite antar jag att du letar efter fälgar 18", som ligger mellan ET40-45?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Svårt att diskutera ET när du inte skriver vilken bredd det är på fälgarna... :-/

.
av drb68
Hej
Är ny på forumet och tänkte bunpa denna tråd då jag är inne på att byta mina sommar fälgar.
Jag har precis fått mina hjullager fram bytta så jag vill inte riskera ett nytt byte orsakat av för stort skillnad på ET.
Så min undran är om någon här åker med 17 eller 18 tum 7tum i bredd och et41.
Tydligen är det ett vanligt fel på v50 att hjullagrena går sönder så ET41 kanske blir för mycket eller vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Kan vara bra att tänka på att farbror blå inte gillar när man ändrar ET mer än 15mm, dvs 7,5mm per fälg från original ET.
av drb68
Jag är mer intresserad av om det kör slut på hjullagren eller inte om fabror blå vill skruva av mina fälgar och kolla ET så är det helt ok för min del :-)
Har svårt att tänka mig att dom ser 7,5 eller 11mm med blåtta ögat.
Men det är helt klart bra att veta att det är 7,5 som gäller

Uppdatering, gjorde om mätningen och ljudet u[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

https://www.bildelsbasen.se/sv-se

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]