- mån 11 mar 2019, 20:28
#1304312
Hejsan!
Bytte belägg runtom på min v60 häromdagen. Fick även byta ut handbromsmotorn på båda sidorna, då fästena hade knäckts (plast är skit helt enkelt).
Hur som helst. Bilen rullade fint (i min värld) och bränsleförbrukningen var normal. Men när jag klev av bilen efter ungefär två mils körning upplevde jag bakhjulen som rätt mycket varmare än fram. Kom även vit rök vid ett tillfälle. Hissade upp bilen och snurrade, vilket skulle gjorts från första början kanske, då märkte jag att det ligger an lite. Fram är inga problem. Efter det tog jag av beläggen igen. Bytte monteringssatserna till beläggen, kluddade på lite kopparpasta. På båda sidorna. Skruvade tillbaka oken och beläggen. Kände även på oken så att dom gled fram och tillbaka fint, vilket dom gjorde.
Är detta normalt efter byte? Behöver dom ”köras in” eller kan det vara något annat som spökar?
Bilen har gått ca 7-8 mil med nya beläggen på videon. Här:
Tacksam för all hjälp och idéer
Bytte belägg runtom på min v60 häromdagen. Fick även byta ut handbromsmotorn på båda sidorna, då fästena hade knäckts (plast är skit helt enkelt).
Hur som helst. Bilen rullade fint (i min värld) och bränsleförbrukningen var normal. Men när jag klev av bilen efter ungefär två mils körning upplevde jag bakhjulen som rätt mycket varmare än fram. Kom även vit rök vid ett tillfälle. Hissade upp bilen och snurrade, vilket skulle gjorts från första början kanske, då märkte jag att det ligger an lite. Fram är inga problem. Efter det tog jag av beläggen igen. Bytte monteringssatserna till beläggen, kluddade på lite kopparpasta. På båda sidorna. Skruvade tillbaka oken och beläggen. Kände även på oken så att dom gled fram och tillbaka fint, vilket dom gjorde.
Är detta normalt efter byte? Behöver dom ”köras in” eller kan det vara något annat som spökar?
Bilen har gått ca 7-8 mil med nya beläggen på videon. Här:
Tacksam för all hjälp och idéer
